Сътрудничеството прави експозицията по-достъпна за посетителите
Автомобилният производител Hyundai реши да продължи с още най-малко две години партньорството си с музея „Ван Гог” в Амстердам, започнало още през 2016 година. „За нас е удоволствие и чест, че Hyundai се съгласи да продължи своята ангажираност с нашия музей, особено сега”, се казва в изявление на Емили Горденкер и Адриан Дьонсцелман, директори на музея „Ван Гог”. „Изкуствата и културата предлагат комфорт и вдъхновение – също и в днешните трудни времена. Партньорството ни се гради върху споделената ни страст към делото и живота на Винсент Ван Гог, а приносът на Hyundai ще ни даде възможност да направим нашия музей по-достъпен – за всички, които използват дигитални средства, за да опознаят Ван Гог по-добре, и за посетителите на музея в Амстердам.”
Hyundai Mobility Day
Ако ситуацията го позволява – в зависимост от текущото развитие на епидемията от коронавирус – музеят „Ван Гог” ще сътрудничи с Hyundai в организирането на Hyundai Mobility Day (Деня на мобилността с Hyundai) на 26 октомври. Този много специален ден ще бъде фокусиран върху достъпността – една от основните ценности и за двете организации. Музеят ще работи заедно с Hyundai върху организирани и насочени към различни целеви групи образователни дейности, центрирани върху тази тема. В добавка към въпросните усилия с подкрепа на Hyundai ще бъде осъществен корейски превод на мултимедийния пътеводител и музейния пътеводител.
Ioniq Electric и Kona Electric
Досега Hyundai е предоставил на музея „Ван Гог” различни автомобили от моделите Hyundai Ioniq и Kona Electric. Тези коли бяха „опаковани” в иконични шедьоври на Винсент Ван Гог, а един от автомобилите се отправи на пътешествие до Париж по стъпките на Ван Гог – с изцяло електрическа тяга – като част от събитието „Ван Гог пътува”. Сега, след като партньорството беше продължено, Hyundai отново предоставя на музея два модела – най-новите, изцяло електрически Ioniq Electric и Kona Electric, покрити с прочутите творби на Ван Гог „Цъфнали бадеми” и „Слънчогледи”.
Партньорството с музея „Ван Гог” съвпада с вижданията на Hyundai относно сътрудничеството с водещи в международен план музеи в търсене на единство между автомобилен дизайн и изобразително изкуство. Hyundai вече е установил партньорство с музеите „Тейт Модърн” в Лондон, Лос-Анджелиския музей на изкуствата (LACMA) и Националния музей за модерно и съвременно изкуство в Сеул, Корея.