Състезателната ливрея имитира оцветяването на рали модела i20 Coupe WRC
Проектът за създаване на малки серии на спортни автомобили със средно разположен двигател Hyundai е жив и получава ново развитие. Това се доказва от снимките на прототипа Hyundai Veloster RM19, прекроен от актуалното (второ) поколение на хечбека Hyundai Veloster. Рано е да се говори за двигателя, монтиран зад гърбовете на предните седалки, освен ако не направим прогноза: ако се съди по предишните демо автомобили, там трябва да има поне 300 к.с.
Разположението на двигателя подсказва въздухозаборник на мястото на задното странично стъкло (същият е инсталиран и вдясно). Състезателната ливрея имитира оцветяването на рали модела i20 Coupe WRC. Зад дисковете OZ Racing се виждат шест- и четирибутални спирачни апарати Brembo.
Предишните модели с каросерия хечбек със средно разположен двигател: Hyundai Veloster Midship (RM) от 2014 (четирицилиндров турбо Theta 2,0 T-GDI с 300 к.с.), Hyundai RM15 2015 (със същия двигател) и Hyundai RM16 2016 (със същия четирицилиндров двигател, но вече с електрическо пълнене със сходна мощност от 300 к.с.).
Гамата от концепти RM, предшестваща този прототип, беше дешифрирана като Racing Midship и даде да се разбере, че такива модели са проектирани с цел участие в състезания. Според запознати обаче този автомобил може да се превърне в пътен вариант, макар и с малък тираж. Ако планът проработи, ще получим много дълго търсения модел на N-марката, за който шефът на подразделението на автомобилните спортове Hyundai Томас Шемер говори през миналото лято.
Задното крило е взето назаем от N TCR Veloster 2019. С това приключва сходството на аеродинамичните компоненти. Hyundai Veloster RM19 има огромни вентилационни отвори в задната броня и хипертрофиран дифузор, който се простира далеч отвъд самата броня.
Според Шемер спортната подмарка на Hyundai се нуждае от автомобил, който е специфичен и уникален за нея. Третата врата с средно разположен двигател може да играе такава роля. Съдейки по ранните тестове, във финалната форма RM19 (името все още е условно) ще видим едва през 2020 г. Добавяме, че много по-рано, през септември тази година, компанията ще представи състезателен електромобил, както предполагаме, че ще бъде създаден на базата на Hyundai i30 с пет врати.