Представят Renault Master H2-TECH във варианти шаси-кабина и градски бус
След представянето на Renault Master Van H2-TECH през миналия месец, HYVIA показва два нови прототипа на водородни лекотоварни модели с увеличен пробег и 5 минути време за зареждане. Renault Master шаси-кабина H2-TECH дебютира на изложението Solutrans от 16 до 20 ноември в Лион, Франция, а на Salon des Maires от 16 до 18 ноември в Париж е премиерата на Renault Master City Bus H2-TECH. И двата модела ще бъдат лансирани в Европа през 2022 г.
Renault Master шаси-кабина H2-TECH
Фургонът с товарен капацитет 19 м3 е удобен за превоз на обемисти товари и пакети с общо тегло до 1000 кг. Пробегът от около 250 км предоставя на професионалисти от различни браншове повече автономия и възможности за оптимално натоварване и интензивна употреба. Master шаси-кабина H2-TECH се захранва от 30 кВт горивна клетка, 33-киловатчасова батерия и резервоари, побиращи 3 кг водород (2 резервоара по 1,5 кг) под налягане 700 бара.
Renault Master City Bus H2-TECH
Пътническият Master City Bus H2-TECH превозва до 15 души (9 седящи, 6 правостоящи), а максималният му пробег с едно зареждане е около 300 км. Моделът осигурява достъп на инвалидни колички. Той е предвидан да задоволява нужди нужди на бизнеса, общините и местните обществени услуги. City Bus H2-TECH е оборудван с 30 кВ горивна клетка и 33 кВч батерия. Резервоарът има вместимост до 4,5 кг водород при налягане 350 бара.
HYVIA с пълна водородна гама от 2022 г.
През 2022 г. HYVIA (дружество в рамките на Renault Group, названието е съставено от HY = hydrogen, водород, и VIA = път) ще предлага пълна водородна гама:
- Renault Master Van H2-TECH – голям ван за транспортиране на стоки и пакети с 12 м3 товарен обем и пробег до 500 км.
- Renault Master шаси-кабина H2-TECH за различни трансформации, включително фургон с обем 19 м3, с пробег 250 км.
- Renault Master City Bus H2-TECH – градски микробус, превозващ до 15 пътници, с пробег около 300 км.
- Водородна зарядна станция за бързо (5 минути) и лесно зареждане.
Производствената база за моделите и компонентите е основно във Франция: Renault Master се произвежда в завода в Батийи. Електрическата и водородната интеграция се осъществява от PVI, дъщерно дружество на Renault Group в Грец-Арманвилие. Електромоторът се произвежда в завода в Клеон. Сглобяването на горивните клетки и водородната зарядна станция се осъществява в завода във Флан.