Спукана гума провали Себастиан Ожие в спора за титлата
От Танак (Toyota) спечели втората си поредна победа, след като завърши на 39,2 секунди пред лидера в шампионата Тиери Нювил (Hyundai). Драма в първия неделен етап подари третото място на Есапека Лапи, но то бе достатъчно, за да изведе Toyota на втора позиция в шампионата на конструкторите.
Ако победата на Танак и Toyota във Финландия бе очаквана, то тази на рали „Германия” дойде по-скоро като изненада. Нито естонецът, нито Yaris WRC попадаха в групата на фаворитите за деветия кръг от WRC. В крайна сметка обаче това бе най-убедителната победа в кариерата на Танак. Той оглави класирането още след суперспециалния етап в четвъртък, позволи един-единствен път на Себастиен Ожие (M-Sport Ford) да му отнеме лидерската позиция в петък, след което с методична точност натрупа необходимата преднина, за да върне газта в неделя.
И докато при Танак всичко вървеше по план, то зад него вреше и кипеше. Основният му преследвач Себастиан Ожие (M-Sport Ford) изоставаше с 13,6 секунди, когато при второто минаване на „Панцерплате” в събота спука гума и се смъкна на незавидната девета позиция. Това даде голяма доза спокойствие на лидера Танак, който се откъсна на повече от четирийсет секунди в челото, а и отвори битката за второто място между Дани Сордо (Hyundai) и Яри-Мати Латвала (Toyota). Нищожните осем десети разделяха двамата в събота вечер. За съжаление обаче още в първия неделен етап всичко приключи за тях. Латвала отпадна заради проблем с трансмисията, а Сордо катастрофира.
Тиери Нювил бе големият печеливш. Белгиецът започна консервативно, така и не влезе в ритъм и изоставаше драстично спрямо пилотите в челото, но заради спуканата гума на Ожие и проблемите на Латвала и Сордо стигна до втората позиция на финала и увеличи преднината си в шампионата на 23 точки.
Есапека Лапи също се възползва от подаръка на Сордо и Латвала и направи подиума на Toyota двоен. Японците вече изпревариха M-Sport в шампионата на отборите, а и са само на крачка от лидера Hyundai благодарение най-вече на прекрасните резултати на Танак.
Ожие навакса голяма част от изоставането си и стигна четвърти до финала. Настоящият световен шампион взе и петте бонус точки от финалния пауър стейдж, въпреки че загуби време на един от тесните десни завои. Теему Сунинен също зарадва Малкълм Уилсън, финиширайки пети.
Проблемите на Андреас Микелсен с автомобила на Hyundai продължиха и в Германия, като шестото място на норвежеца бе резултат единствено на грешките, които пилотите пред него направиха. При Citroen ситуацията също не бе особено обещаваща, въпреки че в близкото минало французите нямаха конкуренция в асфалтовите състезания. На моменти Крейг Брийн имаше проблясъци, дори спечели единайсетия етап. В петнайсетия обаче ирландецът излетя от пътя и загуби минута и половина, което го прати седми на финала. Съотборникът му Мадс Йостберг нямаше късмета да се върне на пътя в първата неделна отсечка и отпадна от надпреварата.
Шампионът при джуниърите в ERC Мариан Грибел стигна финала на отличната осма позиция със стария заводски Citroen DS3 WRC. Челната десетка допълниха победителят във WRC 2 Ян Копецки (Skoda Fabia R5) и Кале Рованпера (Skoda Fabia R5). Пълните резултати може да видите тук.
Рали „Германия” бе част и от програмата на Дани Попов и Ангел Башкехайов в Opel Rallye Cup. Надпреварата бе разделена на две за екипажите от едномарковия шампионат, като в първия кръг българите завършиха девети, а във втория стигнаха до отличната седма позиция.
Следващият старт от WRC е рали "Турция", което стартира на 13 септември в Мармарис.