Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

И Audi напуска DTM

27.04.2020 22:54
И Audi напуска DTM

Идва ли краят на немския шампионат за туристически автомобили

Audi потвърди днес, че сезон 2020 ще бъде последният за заводската програма в DTM. Официалната причина е, че инголщатци ще насочат всичките си усилия към Формула Е, което се припокрива и с цялостната политика на VW Group. Неофициалната – DTM е все по-малко привлекателен шампионат след напускането на Mercedes и фиаското на Aston Martin.

„Audi оформи DTM и DTM оформи Audi“, коментира Маркус Дюсман, председател на управителния съвет на Audi. „Това ни показва колко мощен инструмент е моторспортът - технологичен и емоционален.“

„Ще използваме тази енергия, за да завършим трансформацията, която ще ни утвърди като провайдър на спортна, но и устойчива електрическа мобилност. Ще продължаваме да работим на пистата и да се състезаваме за утрешното Vorsprung (от слогана на Audi Vorsprung durch Technik или „Напредък чрез техника“).

„Формула Е е много атрактивна платформа в тази посока. Същевременно проучваме и други прогресивни форми на моторспорт за бъдещите си активности.“

Оттеглянето на Audi е брутален удар върху DTM, тъй като тази година стартовата решетка включва 16 автомобила, девет от които са RS5 (шест заводски и три на официалния партньор WRT).

„Предвид нашите взаимоотношения и трудностите, пред които всички сме изправени заради COVID-19, се надявахме да останем единни“, коментира председателят на ITR Герхард Бергер в официалното съобщение на промотъра.

„Тяхното решение влошава още повече ситуация и бъдещето на DTM оттук нататък зависи много от това как нашите партньори и спонсори ще реагират на новината. И все пак, очаквам Audi да реализира планираното си оттегляне по правилен начин – отговорно и партнирайки си с ITR.”

Напускането на Audi само по себе си е достатъчно, за да вкара DTM в тежка криза, но комбинацията с COVID-19 ще има необратими последици заради тежката икономическа ситуация. Автомобилите в Class One са в пъти по-скъпи от набиращите все по-голяма популярност конкуренти от TCR категорията, където и марките са много повече.

При това положение единствено чудо може да изкара DTM от кризата, в която се намира, и да предотврати краха на шампионата след настоящия сезон.

Коментари
comments powered by Disqus