Огромната „акулска перка” е най-характерният белег за VJM10
След Williams, Sauber и Renault дойде ред на Force India да представи своя нов автомобил, с който ще защитава четвъртото място при конструкторите от миналия сезон.
VJM10 определено не се вмества в категорията „елегантен автомобил”. Гърбицата в края на конусната секция ни връща към 2012 година, когато новите правила за безопасност провокираха отборите да следват тази линия на дизайна. Същевременно „акулската перка” на капака на двигателя е несъразмерно голяма спрямо останалата част на автомобила. Дългият тесен нос, който заедно с двете подпори на предното крило оформя предната част на конусната секция, също трудно може да бъде наречен симпатичен.
Force India обаче е изумително ефективен отбор през последните си години и десетият нов автомобил от Силвърстоун едва ли ще разочарова на пистата. За това ще носят отговорност и двамата пилоти. Серхио Перес ще продължи успешната си кариера с индийския тим, а Естебан Окон ще бъде негов съотборник след напускането на Нико Хюлкенберг. За французина това ще бъде първи пълен сезон във Формула 1, след като миналата година замени през лятото Рио Харианто в Manor.
Страхотно впечатление при VJM10 правят множеството спонсори. След като напусна McLaren Johny Walker ще се появи върху задното крило на новия автомобил на Force India. Claro, Telcel, Infinitum и NEC продължават партньорството си, а от тази година и компанията за масла Quaker State ще има запомнящо се присъствие върху цветовата схема, комбинирала черно, сребристо и оранжево.
Целта на Виджей Маля е Force India да повтори класирането си от миналата година, но при толкова сериозна заявка от страна на Renault това може да се окаже непосилна задача.