Honda също получи одобрение от ФИА да развива своя двигател през сезона, въпреки че според първоначалното тълкуване на Федерацията японците трябваше да хомологират задвижващата си система до края на февруари.
Заради пропуск в правилника ФИА бе принудена да позволи на Mercedes, Ferrari и Renault да развиват своите мотори по време на сезона. Тъй като Honda се завръща във Формула 1 година след появата на новите V6 обаче, японският производител бе инструктиран от ФИА, че двигателят трябва да бъде хомологиран до края на февруари, след което развитието му да бъде замразено.
McLaren и Honda оспориха решението на Федерацията и миналата седмица двете страниха имаха среща, на която да обсъдят проблемната ситуация. Изненадващо ФИА направи обратен завой спрямо първоначалната си позиция и даде право на японския производител да работи върху своята задвижваща система, макар и при по-различни условия спрямо конкурентите от Mercedes, Ferrari и Renault.
Правилникът гласи, че производителите имат на разположение 32 „жетона” при развитието на тазгодишните двигатели. Жетоните съответстват на определени компоненти по цялата задвижваща система. Honda за разлика от останалите ще има по-малък брой жетони.
Точно колко ще се реши, когато в Австралия ФИА има информация за броя жетони, използвани от другите производители. Ако Ferrari например има изразходвани 20 и останали 12 до края на сезона, Renault - 17 срещу 15, а Mercedes - 26 срещу 6, Honda ще получи 11 (12+15+6/3).
Тази промяна в тълкуването на ФИА би трябвало да удовлетвори Honda, както и настоящите производители, тъй като е компромисна и за двете страни.