Lola стана вторият голям отбор, който обяви, че няма да кандидатства за овакантеното от USF1 място на стартовата решетка във Формула 1 за сезон 2011. По-рано това направи и Prodrive.
Един от най-реномираните производители на спортни шасита се включи в надпреварата за четирите вакантни места миналата година, но ФИА предпочете Virgin, HRT, Lotus и провалилият се впоследствие USF1. Очакваше се Lola да кандидатства и през тази, но ръководството обяви официално, че няма да участва в подобора на ФИА заради липсата на достатъчно време
„Правилото за ограничения бюджет и съответните мерки за изравняване на силите бяха перфектни за Lola, в резултат на което отборът кандидатства за участие в шампионата през 2010 г.”, коментира собственикът на компанията Мартин Бирейн.
„Вече разполагаме с нужното оборудване за Формула 1 в Хънтингтън. За съжаление проектът ни F1 2010, който бе прекрасно подготвен и включваше сериозна работа в аеродинамичния тунел, трябваше да бъде замразен през юни 2009 г. Наскоро обявеният конкурс за 2011 г. не ни осигурява достатъчно време, за да се подготвим за евентуална бъдеща програма, която явно трябва да е по-различна от първоначално предвидената.”
Бившият тим бос в BAR и Benetton Дейвид Ричардс заяви вчера, че неговата компания Prodrive също няма да кандидатства за място във Формула 1 през 2011 г.
“Предизвикателството да стартираш нов екип във Формула 1 с осигуряването на необходимото финансиране и конструирането на болида от нулата е огромна отговорност, която не бива да бъде подценявана”, убеден е Ричардс.
“Както и очаквахме, през този сезон станахме свидетели на финансовите и технически предизвикателства пред новите отбори в световния шампионат, които те срещнаха само за да стигнат до пистата, а какво остава да бъдат конкурентни?”
“Въпреки че много се възхищавам на усилията им, не вярвам това да е приемлива стратегия за Prodrive или Aston Martin, която те да последват,” допълни Ричардс.