Французинът спечели четвъртия етап на рали „Дакар“
Стефан Петерхансел (MINI) стана четвъртият различен етапен победител от старта на рали „Дакар“. Тринайсеткратният първенец завърши на 2:26 минути пред Насър Ал-Атия (Toyota), въпреки че допусна навигационна грешка на километър 286.
Карлос Сайнц (MINI) отваряше етапа и логично бе по-бавен, но ограничи загубата до седем минути, в резултат на което запази лидерската позиция в генералното класиране. Само на три минути зад него е Ал-Атия, въпреки че вчера катарецът бе наказан с три минути, защото, не е пропуснал по-бързия Сайнц независимо от предупреждението на Sentinel системата.
Големият губещ днес бе Орландо Теранова (MINI), който остана на 22:22 минути зад етапния победител и се смъкна до петата позиция в генералното класиране. Фернандо Алонсо (Toyota) също бе далеч от скоростта, която демонстрира вчера, и остана едва тринайсети.
При мотоциклетистите най-бърз бе Сам Съндърланд (KTM), но след края на етапа британецът бе наказан с пет минути заради превишаване на скоростта в секция с ограничение от 30 км/ч. Начо Корнехо (Honda) бе обявен за победител, като това е първи етапен успех за чилиеца.
Кевин Бенавидес завърши зад своя съотборник, а челната тройка допълни Рос Бранч (KTM), който катастрофира вчера. Рики Брейбек (Honda) запази лидерската позиция в генералното класиране, въпреки че в средата на етапа загуби три минути и първо Тоби Прайс (KTM), а впоследствие и Бенавидес го изпревариха на трасето.
И четвъртият етап не мина без жертви сред мотоциклетистите. Ксавие де Султре (Yamaha) се опита да продължи, въпреки контузията, която получи вчера, но силите му стигнаха едва за 300 километра днес. Хоан Бареда (Honda) финишира, но загуби 17 минути след падане.
При камионите начело в генералното класиране излезе Андрей Каргинов (КАМАЗ), въпреки че етапната победа бе за съотборника му Антон Шибалов. Досегашният лидер Сиархей Вязович (МАЗ) завърши едва шести и вече изостава с близо единайсет минути в общата подредба. Пълните резултати може да видите тук.
Утре керванът поема на изток към Ха ил. Дюните се завръщат в менюто, гарнирани с каменисти местности и няколко много тежки спускания. Правилният баланс между скорост и сигурност отново ще е определящ през всичките 353 състезателни километра.