Германците ще участват с LMDh прототип в WEC и IMSA от 2023 г. нататък
Абсолютните рекордьори в “24-те часа на Льо Ман“ от Porsche обявиха официално, че се завръщат в състезанията по издръжливост. Германците участваха за последно в WEC през 2017 година, но заради „дизелгейт“ последваха примера на Audi и напуснаха шампионата.
И при завръщането си в WEC Porsche също копира стратегията на инглощатци. В края на миналия месец Audi потвърди, че ще работи по LMDh прототип, което се припокрива с избора на Porsche. Все още обаче не е ясно дали рекордьорите в „Льо Ман“ ще жертват за целта програмата си във Формула Е, както направи Audi.
Разработената съвместно от ACO, IMSA и ФИА LMDh категория използва LMP2 шаси за база, стандартна хибридна система и двигател с вътрешно горене на съответния производител. Тя позволява едновременно участие в Световния шампионат по издръжливост и в американския IMSA. Новите правила ще бъдат първоначално въведени в WEC през 2022 г., а през 2023 г. влизат в сила и отвъд Океана.
От Porsche все още не дават информация за LMP2 прототипа, който ще използват за база на LMDh автомобила си. Четири компании имат право да произвеждат LMP2 – Oreca, Ligier, Multimatic и Dallara, като прототипът на Oreca има съществено предимство спрямо останалите три шасита.
Програмата във водещата категория няма да се отрази върху GT активностите на Porsche през следващия сезон. Не е ясно обаче дали заводският тим ще продължи да функционира и през 2022 година.
Завръщaнето на Porsche в състезанията по издръжливост е поредната страхотна новина за ACO и WEC. Toyota и Scuderia Cameron Glickenhaus ще участват във водещата категория през 2021 г. с хиперавтомобил, а Signatech ще им прави компания с бившото LMP1 шаси на Rebellion. Хиперавтомобилът на Peugeot ще бъде готов през 2022 г., а година по-късно идва голямото завръщане на Audi и Porsche.