Subaru ще стане осмият производител, регистриран за участие в IRC сериите догодина. Японците няма да имат заводски отбор, а ще разчитат единствено на частните клиенти.
В края на миналата година Subaru обяви, че се оттегля от Световния рали шампионат заради кризата в сектора. През 2010 г. обаче японската марка отново ще присъства официално в рали спорта, но в конкурентните IRC серии.
„Много сме щастливи, че догодина ще участваме в IRC, серии, които наблюдаваме изкъсо още от създаването им преди три години”, коментира Шигео Сугая, спортният директор на Subaru. „IRC е идеалното място да развиваме проектите си, предназначени за частните клиенти. В цял свят има около 1000 рали автомобила Subaru, така че това е страхотна възможност за нашите клиенти.”
Subaru Impreza (във версията N10), управляван от Конрад Раутенбах, спечели първия старт от IRC въобще – рали „Сафари 2007”, но тогава японците не бяха регистрирани в шампионата и на практика нямат спечелени точки. Постепенно суперите взеха сериозно предимство спрямо класическите представители на N4, а N14 версията на Impreza не оправда възложените й големи очаквания, което е и причината Subaru рядко да попада в челната осмица на IRC стартовете. От догодина обаче рестрикторите на N4 ще бъдат увеличени, за да се елиминира донякъде предимството на S2000, на което ще разчитат и частните пилоти на марката.
Регистрирани за шампионата на производителите в IRC са Fiat, Honda, Mitsubishi, Peugeot, Proton, Skoda, Volkswagen, а вече и Subaru. За съжаление обаче Abarth (спортното подразделение на Fiat) прекратява заводската си програма догодина.