Финалните акорди на отминалата година във Формула 1 сякаш продължават да звучат отчетливо и в началото на 2007-ма. След разгорещените дебати относно коректността на екипите Super Aguri и Honda по време на тестовете в Барселона преди месец, Toro Rosso и Red Bull също са на път да проблематизират етиката в най-комерсиалното автомобилно състезание.
В края на ноември по време на тестовете в Барселона Super Aguri се появи на пистата с болиди, които съвсем откровено представяха характерното за Honda шаси, което се конфронтира с разпоредбите на ФИА за официалните състезания. В отговор на отправените критики към отбора изпълнителният директор Даниеле Аудето заяви, че тестовете са с цел единствено да се събере възможно повече информация за гумите Bridgestone и че проблематизираният преходен модел на шасито ще бъде заменен със самостоятелния проект SA07 през идния сезон. Спорната стратегия намери свои привърженици още в началото на 2007 година и то по един твърде безкомпромисен начин: Toro Rosso ще използва шаси на Red Bull благодарение на удачно интерпретиране на разпоредбите на ФИА.
Правилникът на най-комерсиалното автомобилно състезание забранява на даден отбор “Х” да продава своето шаси на тима “Y”. За да се измъкнат от тази рестрикция, Red Bull и Toro Rosso прехвърлят производството на шасито на компанията “Red Bull Technologies”, която не е част от споразумението “Конкорд” и съответно не е задължена да се съобразява с нормата да оборудва само един тим от Формула 1. Шаситата SR2 и RB3 ще представляват аналогични продукции, но независимо от това ще имат законово право да се включат в надпреварата през тази година – факт, в който е убеден и самият бос на Toro Rosso Герхард Бергер. Въпреки всичко последната дума остава у ФИА, която трябва да даде одобрението си за автомобила.
Първите тестове за новия болид на тима от Фаенца се очакват в началото на февруари.