Анализатори предричат подобрение най-рано след година и тежки времена за нароилите се напоследък джойнт-венчъри със западни компании.
Индийският автомобилен пазар, на който големите производители разчитаха да компенсира донякъде сриващите се продажби в Европа и Северна Америка, също започва да усеща ударите на кризата.
През ноември статистиката в страната отчете спад от 19.4 на сто на годишна база - най-големият от осем години насам. Това поставя под сериозна въпросителна бъдещето на множеството джойнт-венчъри с участието на западни компании, създадени на субконтинента в последните години.
"Пазарът е в лошо състояние и не очаквам да започне да наваксва в следващите 12 или дори 18 месеца", коментира Абдул Маджид, анализатор в PriceWaterhouseCoopers.
От Nissan и Renault вече обявиха, че техният индийски джойнт-венчър ще започне производство по план, през първата половина на 2010, но само с една работна смяна вместо с две. Nissan ще отложи с година и пускането на първия камион от съвместното си предприятие с индийската Ashok Leyland