Официално е съобщено, че разработката на микробуса е в разгара си, за да дебютира през 2022
Надзорният съвет на Volkswagen Group одобри програма за научноизследователска и развойна дейност за автономно електрическо задвижване. Одобрен е бюджет над 1 млрд. долара. Изпълнението е поверено на Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV), стартъпа Argo AI и дъщерното дружество Autonomous Intelligent Driving (AID. За начоло е обявен електрическият миниван ID. Buzz. Тази година в Германия ще започнат пътни изпитания, така че серийните автономни автомобили ще излязат по улиците на Европа до 2025 г.
Официално е съобщено, че разработката на микробуса е "в разгара си", за да дебютира през 2022 г. Процесът на развитие е наречен "електрифицирането на емблематичния Bulli". Вероятно ID. Buzz ще промени името си на ID 7. Системата за самоуправление (SDS) ще бъде инсталирана от Argo AI.
Първите автономни автомобили на Volkswagen ще превозват пътници съгласно схемите "пул-пулинг и споделяне на превоза ", разработени от стартъпа MOIA, създаден от VW Group през 2016 г. Електрическите микробуси работят в Хамбург от декември 2020 г. и ще се появят в Хановер през август.
Цялата отговорност за разработването и производството на автономни автомобили падна върху плещите на VWCV. „Лекотоварните превозни средства са логичният избор за първото приложение на такива системи“, казва изпълнителният директор на VWCV Карстен Интра. Става дума за роботизирани таксита, фургони и други автомобили със специално предназначение (Special Purpose Vehicles - SPV). Тъй като Ford инвестира в Argo AI, той също ще получи нещо. Не е забравена и организацията Car.Software, която паралелно и независимо от Argo AI изучава автопилота от четвърто ниво за всички марки на концерна Volkswagen.