Тестовете на “Каталуня”, предшестващи Гран при на Испания, затвърдиха превъзходството на Ferrari в началото на сезона. И през трите дни от подготовката F2007 бе най-бързият болид на пистата, която, макар и не по план, утре отново ще приветства болидите във Формула 1 заради лошото време във вторник.
Близо седмица преди първите неофициални тренировки за Гран при на Испания “Каталуня” посрещна отборите във Формула 1 за една от най-важните проверки през сезона. Керванът на комерсиалната автомобилна надпревара се завърна в Европа след дълго отсъствие и логично с оглед на голямата пауза след старта в Бахрейн нововъведенията изобилстваха.
За първи път F2007 на Ferrari претърпя значими корекции в конструкцията: коренно променени са радиаторните кутии и отчасти охладителната система, предното и задното крило също са получили ревизия, както и някои допълнителни аеродинамични елементи (главно в областта около радиаторните кутии). Дори основният партньор Shell е подготвил ново гориво за старта в Испания. Правилната посока в развитието на болида явно е запазена, тъй като и през трите дни F2007 бе в челото на неофициалното класиране. Кими Райконен записа най-бързите обиколки в понеделник и вторник, а Маса финишира първи в сряда.
Едва ли постижението на Ferrari притеснява основния конкурент за титлата McLaren. Още преди да започне сезона и впоследствие бяхме свидетели на аналогичен сценарий по време на тестовете, но въпреки това крайните резултати от официалните състезания след третия старт за годината сочат аванс от пет точки при конструкторите за “Сребърните стрели”. Те също заложиха на промяната и изпробваха радикално нов (но за McLaren) компонент на предното крило на MP4-22. Въпреки че не оглавиха класирането през първите три дни от проверката, Педро де ла Роса, Фернандо Алонсо и целият екип на McLaren могат да са сигурни в потенциала на своя болид и в правилната посока на усъвършенстването му, тъй като дистанцията с F2007 на една обиколка отново е преодолима.
BMW все още успява да поддържа темпото на развитие, което е необходимо на отбора, за да запази третото място при конструкторите. Екипите от средата на класирането обаче постепенно набират скорост. Red Bull за първи път тества безстепенната скоростна кутия на RB3 и резултатите вече са налице (две втори места за Уебър), след множество критики и оплаквания Ралф Шумахер най-накрая заяви, че е доволен от автомобила на Toyota, а промените по R27 обнадеждиха младока Хейки Ковалайнен и целия тим на Флавио Бриаторе относно позитивния изход от кризата в Renault.
Интересно е и сравнението между болидите на Honda и Super Aguri. В понеделник Такума Сато направи фурор, след като изведе SA07 на втора позиция, а в сряда Дейвидсън демонстрира, че този резултат съвсем не е случаен. За разлика от Агури Сузуки обаче Ник Фрай няма поводи за радост. RA107 отново е на повече от секунда спрямо лидерите и въпреки промените в аеродинамиката остава в редиците на най-бавните.
Тестовете в Барселона се оказаха твърде сериозно препятствие пред Williams Toyota. Казуки Накаджима катастрофира в понеделник, а в сряда Нико Розберг последва неговия пример и принуди екипа на сър Франк Уилямс да прекрати подготовката и да пропусне допълнителния четвърти ден, който компенсира нарушената програма на отборите заради лошите атмосферни условия.
Сходна бе ситуацията и в Spyker. Адриан Валес разби своя болид още в понеделник, което принуди Адриан Сутил да изчака чинно ремонтните дейности и да се включи в колективните тестове едва във вторник следобед със скромните 11 обиколки. На следващия ден Кристиян Алберс също получи възможност да застане зад волана на F8-VII, но механичен проблем преждевременно прекрати следобедната сесия на холандеца. Болидът на Spyker остава най-бавният на пистата и съвсем закономерно по аналог на Williams Майк Гаскойн и компания отказаха да участват в допълнителния четвърти ден и потеглиха обратно към “Силвърстоун”.