Renault и Fiat отчитат бум в продажбите на малки автомобили.
Известните предимно с производството на икономични коли компании Renault и Fiat са в основата на неочаквано високия ръст на френския автомобилен пазар от началото на годината. Само през май в страната са били регистрирани 227 545 нови автомобила, със 7.8 процента повече от същия месец на 2007. Общо от началото на годината продажбите надхвърлят 1.11 млн., което е ръст от 5.3 на сто.
Колкото и да е парадоксално, това разрастване на пазара се обяснява главно с поскъпването на горивата, което тласка потребителите към по-икономични модели, и с данъчните облекчения, които френското правителство въведе за купувачите на по-екологично чисти машини. При това положение не е чудно, че с най-голям ръст в продажбите могат да се похвалят малолитражката Renault Twingo II и новото поколение на прочутия 500 на Fiat. И двете компании са пласирали за първите пет месеца на годината със 17 на сто повече автомобили, отколкото за същия период на 2007. Доста по-скромен е пазарният ръст на PSA Peugeot Citroen - едва 3.7 процента.