Изпълнителният директор на Tesla очертава стъпките за справяне с производството
Шефът на Tesla Илън Мъск предупреди клиентите да не купуват един от автомобилите на неговата компания , когато е в ранните етапи на производството, защото може да е по-склонен към проблеми с контрола на качеството.
Говорейки откровено пред консултанта по инженерни превозни средства Санди Мънро , който пусна публикации през 2018 г., когато критикува качеството на изработка на Tesla, Мъск каза: „Когато хората ме питат:„ Кога да купя Tesla? “, Казвам, че трябва или да го купите в началото или когато производството достигне стабилно състояние.
"По време на това нарастване на производството е много трудно да бъдете в режим на вертикално изкачване и да получите всичко по всички малки детайли. Така че, ако наистина искате нещата да бъдат направени добре, това е или много ранни автомобили, или след като производството стига опотимален преизведствен процес. Тогава нещата ще станат най-добри. "
През последните години публичният имидж на Tesla беше засегнат от проблеми с качеството на изработката, като клиентите използват социални медии и други публични форуми, за да сигнализират за проблеми, включително различни широчина пролуките на панелите и навлизането на вода.
Мъск се обърна към някои от притесненията, обяснявайки, че ускоряването на производството, за да отговори на търсенето, подчертава възникващите проблеми: „Подобрихме разликата си и качеството на боята към края на миналата година - дори през декември. Успяхме да се съсредоточим върху това и го подобрихме до голяма степен. "
Той каза, че един конкретен проблем е, че на боята не се дава достатъчно време да изсъхне, когато линията работи бързо, което означава, че автомобилите, построени през тези периоди, са по-склонни да имат проблеми. Мънро отбеляза, че неговият собствен Tesla Model 3 от 2021 г. има по-лошо покритие в сравнение с екзумпляр от подобна възраст.
"Производството е ад. От всяка американска компания за стартиращи автомобили, мисля, че Tesla е първата, която постигна обем на производство от последните 100 години", каза Мъск.
"Така че прототипите са относително казано лесни и забавни, но постигането на обем производство с надеждни части и на достъпна цена е мъчително трудно."
През миналата година Tesla си постави за цел да произведе 500 000 автомобила, от които не успя само с 450 бройки. Компанията обяви сервизни кампанииот двете страни на Атлантическия океан по-рано тази седмица, когато публикува съобщение за отзоваване на повече от 130 000 автомобила Model X и Model S, след като беше установено, че повреда на електрически компоненти може да доведе до загуба на няколко ключови функции.
Сега, когато производството на новия кросоувър Model Y се разраства в САЩ, фокусът ще се измести към пускането на забавения спортен автомобил Roadster и камиона Semi, както и серийна версия на радикалния пикап Cybertruck.