Димитър Илиев и Пламен Кралев, които тази година ще карат в GT3 с екипа на Kessel Racing, взеха участие в официалните тестове в Италия този петък.
Два дни (13 – 14 март) пистата „Монца” бе домакин на GT евросериите, които се подготвят за началото на шампионата във Великобритания. Димитър Илиев и Пламен Кралев се включиха в програмата на Kessel Racing и завъртяха общо 68 обиколки зад волана на Ferrari F430 в рамките на трите сесии в петък. В началото на деня и двамата имаха проблеми с автомобила. По време на обедната почивка обаче екипът на Kessel отстрани час от тях, след което Митко и Пламен намериха място в средата на таблицата.Сесия 1
Първата сесия (10:05 - 11:20) затрудни максимално както Илиев, така и Кралев, които срещнаха сериозни пречки с подготвения от Kessel Racing Ferrari F430. Броени минути, след като излезе на пистата, Митко бе принуден да се върне в бокса, тъй като дифузьорът на неговия автомобил се откачи, а системата за превключване на скоростите дефектира. Екипът временно отстрани проблемите, което позволи на Кралев също да се включи в сесията. Само една обиколка по-късно обаче я прекъсна. Причината отново бе техническа – проблеми в скоростите и в мениджмънта на двигателя, който „застина” в режим 5000 об./мин.
„Малко съм разочарован от началото на първия официален тест”, коментира Митко по време на обедната пауза. „Още на втората обиколка падна дифузьор, появиха се много неприятни вибрации, а малко по-късно колата сама започна да превключва скоростите. Това са все неща, които дразнят и разсейват. Особено, когато става дума за напълно нов автомобил.”
Сесия 2
Екипът на Kessel Racing се бе подготвил много по-добре за втората сесия (14:00 – 15:00). Настройките на тестовия автомобил отново куцаха, но въпреки това Митко и Пламен нямаха технически проблеми и завъртяха 27 обиколки. В деветата от тях Кралев спря хронометрите на 1:54.801 (близо с 4 секунди по-добро постижение от най-доброто време на Илиев сутринта). Този резултат им отреди десето място в общото подреждане за GT3 с изоставане от 1,7 секунди спрямо екипа на Martini Callawa с Corvette Z06R.
Сесия 3
За финалната трета сесия (16:25 – 17:25) Илиев и Кралев смениха автомобила си. Пламен дори сложи нови гуми, но така и не подобри постижението, което записа по време на втория тур. „Колата е много нестабилна при спиране, сякаш спирачните апарати не сработват едновременно”, оплака се представителят ни във Ferrari Challenge. Обяснението на инженерите бе, че това Ferrari F430 е с много „по-джентълменски” настройки и не е подходящо за агресивния му стил на каране.
Митко също не бе доволен от автомобила, но в края на деня падна под 1:56 минути, което с оглед на малкото му опит и на изстиналата междувременно писта е повече от добро постижение.
На финала
В крайното класиране пилотите ни останаха на шестнайсета позиция. Най-добро време за цялата тестова сесия на "Монца" в клас GT3 регистрира тимът на Prospeed Compet с Porsche GT3 Cup S (1:53.066).
До началото на шампионата остава малко повече от месец. Митко Илиев не скри притесненията си от този факт и най-вече от ограничения километраж, който има зад волана на Ferrari F430 и в състезанията на писта. Кралев обаче бе оптимист. „Това е отборен спорт, екипът е важен”, заяви Пламен в края на деня. „Не видях нито една двойка, която да е по-добра от нашата. Факт е, че има по-силни състезатели като единици, но в повечето случаи техните втори пилоти дават много слаби времена. Знам, че може да се справим, ето затова съм щастлив. А нататък, каквото стане, това е.”
Първият старт от GT3 евросериите е на 20 април във Великобритания на пистата „Силвърстоун”.