През първите девет месеца на 2018 г. компанията отчита загуби най-малко 137 млн. евро
Ултимутим звучи много гръмко. Но именно тази дума постави немският вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung в заглавие, което описва реакцията на мажоритарните акционери на концерна Volkswagen по повод загубите на марката Bentley. През първите девет месеца на 2018 г. компанията отчита загуби в размер на най-малко 137 млн. евро (в сравнение със същия период на 2017 г.), което разстрои клановете Порше и Пих, които притежават повече от половината от акциите на VW Group.
"Важно е всяка марка да има разумна печалба", каза Волфганг Хайнц Порше. – При Bentley не е точно така и не сме доволни. А Ханс Михаел Пих добави: "Това може да бъде само година или две." Фразата се интерпретира като срок, даден на Bentley „за корекция“, отбелязва изданието Automotive News Europe. Всъщност няма „заплахи в случай на неизпълнение“, така че ултиматум не е точната дума, но заслужава внимание.
Третото купе на Bentley Continental GT и едноименният кабриолет, представени през ноември 2018 г., излязоха на позара със закъснение поради забавеното калибриране на роботизираната трансмисия PDK на Porsche. Това забавяне и неочаквано слабото търсене на модела станаха една от многото причини за загубите на Bentley.
Като братовчеди и членове на надзорния съвет на VW Group, 75-годишният Волфганг Порше (вляво) и 77-годишният Ханс Пих (вдясно) рядко изразяват мнението си за марките на концерна. Коментарите бяха изненададващи, тъй като династиите мълчаливо търпяха много години, например загубите на марката SEAT.
Шефът на Bentley Ейдриан Адриан Холмарк, който стои начело на компанията от 1 февруари 2018 г., не излезе публично с отговор на акционерите, но самите журналисти му написаха "оправдателна присъда". Без съмнение финансовите загуби на марката са свързани със срива на курса на британския паунд на фона на гласуването за напускане на Европейския съюз. Много от компонентите, които Bentley получава от континентална Европа, поскъпнаха рязко.
Друг удар нанесе въвеждането на новия екологичен тест WLTP за вредните емисии, а липсата на готовност от страна на марката Bentley си остава за нейна сметка. Към общата купчина проблеми трябва да се припише и проблемният старт на купето Continental GT, а може би и нещо друго. Холмарк изглежда объркан, като обещава значителен ръст и връщане към рентабилност в края на 2019 г.