Ако Yaris Cross бъде прекроен в Lexus BX, цената на модела в Европа ще бъде от 27 000 eвро
Марката Lexus може да има кросоувър по-малък от UX (4495 мм). Това косвено се доказва от заявленията на Toyota за регистрация на търговските марки LBX и Lexus LBX за Европа, Израел и Исландия, подадени през август. Порталът Lexus Enthusiast, който идентифицира тези приложения, припомня слуховете, които се появиха, че в Lexus подготвят подкомпактен автомобил, базиран на модела Toyota Yaris Cross (4180 мм). Вярно е, че именуването на кросоувърите Lexus предполага двубуквено обозначение. Името LBX обаче може да се отнася за концепт, който предвижда сериен модел. И тогава той може да получи името Lexus BX.
Toyota Yaris Cross беше показан в европейската спецификация през април. На японския уебсайт на Toyota вече събират предварителни заявки за вариацията за местния пазар с дясно управление (трябва да бъде представена през есента). И двете модификации предстои да бъдат пуснати на пазара. Те ще бъдат лансирани съответно във Франция и Япония. Yaris Cross е базиран върху платформата TNGA GA-B.
Кросоувърът Yaris Cross използва два различни трицилиндрови 1.5 двигателя (M15A-FXE със 91 к.с., 120 Нм и M15A-FKS със 120 к.с., 145 Нм). Първият разчита на хибридна версия с общ капацитет от 116 к.с., вторият - на нехибридна версия. Хибридът може да бъде със задвижване на предните колела или с двойно предаване, задвижван от електрически двигател E-Four задно разположен. Обикновената опция с бензинов двигател също има избор с предно и задвижване на всички колела (конвенционално). В същото време Yaris Cross без хибридна добавка е оборудван с вариатор (хибридът има собствена трансмисия).
Ако бъде прекроен Yaris Cross в Lexus BX, началната цена на новия модел в Европа ще бъде някъде в диапазона от 27 000-30 000 евро. Това, между другото, ще направи хипотетичния BX кандидат да смени хечбека Lexus CT. Да, класът на SUV е малко по-различен (B срещу C). Но да не забравямее, че пускането на модела UX не уби КТ, въпреки че идеята за смяна на хечбека, който губи популярност, с малък кросоувър, е в недрата на компанията още през 2016 година. А през 2018 г. представители на компанията обещаха смяната на CT да се превърне в един вид кросоувър.
Концептът Lexus LF-SA от 2015 г., с дължина 3,45 метра, показа, че марката теоретично има желание да погледне в субкомпактния сегмент.
Когато говорим за бъдещето на CT, вътрешните източници твърдят както за хибридна, така и за изцяло електрическа вариация. Във връзка с това е необходимо да се спомене втората версия на значението на появата на индекса LBX. Порталът Lexus Enthusiast предлага да го декодираме като Lexus Battery eXperimental или кросоувър Lexus Battery. Съответно, предстоящият концепт и последващият сериен модел може да се окажат електрически автомобили върху новата платформа Toyota e-TNGA. Вярно е, че за такъв автомобил марката има различно наименование в резерв - Lexus RZ 450e, регистриран отново през август в САЩ, Европа и Австралия. Предполага се, че емблемата RZ може да получи серийна интепретация на концепта Lexus LF-30.