Последният ден на рали “Мексико” включваше четири специални етапа. Три от тях – Леон, Гуанахуатито и Команхия, не бяха използвани по време на първите два дни от надпреварата, но някои от участъците бяха част от скоростните отсечки, преминавани в петък и събота. За финала на надпреварата отборите отново потеглиха към Леон, където двете половини на суперспециалния етап бяха обединени в едно 4,42-километрово трасе.
Подобно на предните два дни, неделното небе предостави на състезатели и публика комбинация от слънце и облаци. Средните температури на въздуха варираха около 14 градуса в началото на седемнайсетия скоростен етап и достигнаха до 26 градуса по обяд.
Новият претендент за титлата на Subaru WRT направи впечатляващ дебют в Мексико. Impreza WRC2007 попадна в зоната на точките благодарение на Крис Аткинсън и Глен Макнийл, които стартираха последния ден от надпреварата от пета позиция и я задържаха до финала. Двойката Петер Солберг – Фил Милс също демонстрира потенциала на новия автомобил по време на първите пет скоростни отсечки от рали “Мексико”. Като цяло Impreza WRC2007 спечели четири етапни победи още при дебюта си.
“Резултатът не е перфектен, но е показателен относно потенциала на новия автомобил”, коментира Ричард Тайлър. “Постигнахме нивото, което наистина ни задоволява, като в резултат на това Петер и Крис демонстрираха, че можем да се борим за място на подиума. Естествено, все още имаме работа по някои допълнителни настройки, което е в рамките на нормалното, но като цяло смятам, че до края на сезона може да очакваме все по-добри резултати,” завършва босът на Subaru WRT.
“Дойдохме в Мексико с идеята да се борим за място сред първите пет. Имахме шанс да се класираме дори и по-напред, но като цяло резултатът не е лош,” коментира Аткинсън. “Изпробвахме някои различни настройки за днешните четири скоростни етапа, но когато видяхме сплитовете стана ясно, че не следваме правилната посока, което ни върна крачка назад. При така стеклите се обстоятелства основната цел бе да завършим. Доволни сме от поведението на автомобила. Още при появата си Impreza WRC2007 спечели няколко скоростни отсечки, доказа, че е конкурентно способна на другите автомобили по време на суперспециалните етапи и че има потенциал да повтори силните резултати. Сцеплението е по-добро, стабилността е на ниво, а резултатите – по-последователни. Сега е нужно да поработим върху фините настройки, а аз и Петер да анализираме представянето си в Мексико. Като цяло съм позитивно настроен за старта в Португалия,” оптимистичен е младият състезател на Subaru WRT.
Дидие Мартен, рали техник на BFGoodrich, също бе оптимистичен относно представянето на Impreza WRC2007. “Преди да напусне надпреварата Петер доказа, че Subaru и BFGoodrich имат наличния потенциал, за да печелят. По време на състезанието Петер и Крис стояха добре на трасето с по-широките гуми за макадам, което потвърди позитивните впечатления от предварителните тестове. Видно е, че новият автомобил не е толкова агресивен към гумите в сравнение с по-стария модел. Продължаваме напред съвместната работа с екипа на Subaru, за да разкрием още от потенциала на машината на старта Португалия.”
След финала в Мексико, Subaru WRT ще се фокусира върху единствено върху рали “Португалия”, което е второ последователно състезание на макадам. Надпреварата се завръща в календара на Световния рали шампионат за първи път след 2001 година. Керванът на WRC ще бъде локализиран в южната част на страната, която е известна с великолепните плажове, невероятни пейзажи и термални басейни. Градът-домакин ще бъде Виламура, който ще предостави отличен морски климат за официалния старт на надпреварата. Сервизният парк е разположен на осем километра отвъд Фаро на “Естадо Алгарв”. Рали “Португалия” включва 16 скоростни етапа, които ще са непозната територия за по-голяма част от екипажите. Надпреварата ще бъде локализирана в хълмистите местности северно от Фаро.
Текст по материали на Subaru World Rally Team