Volkswagen се отказа от прогнозата си за 1 млн. продажби на китайския пазар тази година.
Надеждите на големите автомобилни концерни, че развиващите се пазари като Китай, Индия и Русия ще компенсират стагнацията в Европа и Северна Америка, започват леко да се разколебават, след като и в двете най-големи азиатски държави започнаха да се усещат ефектите от кризата.В Индия например продажбите на леки автомобили през юли отбелязаха спад за пръв път от почти три години. Свиването на пазара е 1.7 на сто спрямо същия месец на миналата година (87 724 продажби при 89 250 през юли 2007). Най-големите автомобилни търговци го обясняват с високата инфлация, подхранвана от поскъпването на горивата, и най-вече с повишените лихвени проценти по лизинга в Индия, следствие от глобалната кредитна криза.
"Лихвите ограничават силно търсенето - коментира аналитикът Вайшали Джажу пред агенция Bloomberg. - Заради тях продажбите ще продължат да се забавят през следващите 6 месеца и в края на годината вероятно ще сме свидетели само на едноцифрен пазарен ръст, вместо на очакваните 20-25 на сто".
Огромният китайски пазар също започва да се влияе от световните тенденции, ако се съди по факта, че най-големият чуждестранен играч на него - германската Volkswagen AG - официално преразгледа предварителните си прогнози за 1 млн. продажби през тази година. През юли пазарът в най-многолюдната държава в света все пак отчете не спад, а ръст от 6.8%. Това обаче е най-ниският показател от две години насам. "В краткосрочен план може и да има известни сътресения, но аз съм оптимист в средна и по-далечна перспектива", обяви шефът на китайското поделение на компанията Винфрид Фааланд.