От януари 2014 GlobalNCAP редовно провежда там краш тестове на нови автомобили
След сегашния провал на Datsun Go на краш теста, GlobalNCAP възобнови обвиненията си относно липсата на безопасност на автомобилите за индийския пазар. Nissan, концернът майка на Datsun, препоръча Go да се изтегли незабавно от пазара.
От януари 2014 GlobalNCAP редовно провежда в Индия краш тестове на нови автомобили, които досега са били с катастрофални резултати. Още в първия кръг на краш тестовете, в който трябваше да се изправят VW Polo, Suzuki Maruti Alto, Ford Figo, Hyundai i10 и Tata Nano, всички автомобили получиха нула звезди относно безопасността на пътниците. Единствен VW реагира на провала и оборудва индийското Polo със стандартните предни въздушни възглавници. Така малкият автомобил успя да завоюва четири звезди.
Datsun Go и Maruti Suzuki Swift също се провалиха в краш тестовете
Темата за сигурността на автомобила беше отново взривена на последния краш тест на новия Datsun Go, новоконструиран малък автомобил предназначен за развиващите се държави. Издънката на концерна Nissan достигна нула звезди, също както тествания Suzuki Maruti Swift. Конструкцията на автомобила се разпадна по време на теста, поради което се смята за изключително нестабилна. Промените, които се стават с макета за краш теста, представляват изключително тревожен висок риск от тежко или смъртоносно нараняване. Каросерията на Go е толкова нестабилна, че дори и монтирането на въздушни възглавници в автомобила ще бъде безполезно, се изказаха проверяващите.
Председателстващият Global NCAP Макс Мозли в писмо до председателя и главен изпълнителен директор на Nissan - Карлос Госн, изисква спешно изтегляне на Datsun Go от индийския пазар, както и свързаните с него други пазари.
Още през март топ мениджърът на Nissan - Анди Палмър, който от октомври е главен изпълнителен директор на Aston Martin, заяви, че изискванията за безопасност на автомобилите за индийския пазар не трябва да се сравняват с тези на европейския. В Индия става дума основно за мобилност. Къде другаде в уличното движение могат да се видят 5 човека, качени на един мотоциклет, така че автомобилът със своята затворена конструкция е огромен напредък по отношение на безопасността.
Отговорът на GlobalNCAP последва незабавно. С базисните краш тестове на ООН ние ще настояваме за въвеждане на минимални стандарти за безопасност, които се основават на европейските стандарти от 1998 година. Въздушните възглавници са част от стандартното оборудване. Този минимален стандарт на ООН вече е признат от производителите за пазарите в Австралия, Китай, Европейски съюз, Япония и Малайзия. За Индия все още не е ратифициран.