По своите размери кросоувърът е компактен като Mazda CX-5, само че с три реда седалки
Mahindra XUV500 се произвежда в Махаращра от 2011 г., и това е първото му поколение. Първото обновяване на кросоувъра се състоя през 2015 г. и породи концепта XUV Aero, сега завърши второто, което се отразява не само върху дизайна. След доработването двигателят 2,2 mHawk в дизелова версия с механична предавателна кутия развива с 15 к.с. и 30 Нм повече (155 к.с., 360 Н • м). Мощността на бензиновата модификация с автоматична трансмисия, която се появи през декември 2017 г., не е променена - 140 к.с., 320 Нм. И двете предавателни кутии са шестстепенни.
За седем години габаритите остават непроменени. Дължина - 4585 мм, широчина - 1890, височина - 1785, междуосие - 2700 мм. По своите размери XUV500 е компактен като Mazda CX-5, само че с три реда седалки.
Отпред е сменена радиаторната решетката, дневните светлини и фаровете за мъгла, а отзад освен новите мигачи е поставена нова врата на багажника с увеличен спойлер. За топ версията е налице "диамантен" дизайн на 18-цоловите джанти.
Основната иновация в интериора е декорацията на предния панел и вратите с мека кожа, както и лакът "пиано" на централната конзола и кожените седалки в черно и кафяво. Медийният център със седеминчов сензорен екран поддържа интегрирани интелигентни часовници, а "музиката" на Arkamys звучи по-добре.
Думата Plush означава, че XUV500 е луксозен и шикозен кросоувър. Базовата цена е 1 232 000 рупии (15 100 евро), а топ изпълнението с всички екстри е струва 1 788 000 рупии (22 000 евро).
В Индия "500" се радва, макар да не расте, на стабилно търсене. За един месец клиентите са купили 2500 автомобила. Опитите да бъде продаван за износ в Европа не дадоха осезаеми резултати, с изключение на тези 424 автомобила за цялата 2015 г. Въпреки това Mahindra няма да остане затворена в собствения си пазар и вече изпрати първа лястовица в САЩ.