Кросоувърът е оборудван с нов 2,0-литров бензинов двигател, генериращ 268 к.с. и 380 Нм
Японската компания Infiniti представи серийна версия на новото поколение на кросоувъра QX5. Публичният дебют на автомобила ще се състои на автомобилното изложение в Лос Анжелис, съобщава пресслужбата на марката. Продажбите на новия модел в Европа трябва да започнат през 2018 г. Основният конкурент на всъдехода ще бъде BMW X3.
Новият QX50 е най-неустоимият INFINITI до този момент. QX50 е премиум компактен SUV, оборудван с революционни технологии и открояващ се дизайн, издигнат върху изцяло нова платформа.
VC – Turbo - Първият в света двигател с променливо съотношение на компресията е в производство
VC – Turbo е първият в света масово произвежван двигател с променящо се при нужда съотношение на компресията. Това е пробив в дизайна на двигатели с вътрешно горене. 2.0-литровият VC – Turbo регулира съотношението на компресия за максимална мощност и ефикасност. Той комбинира мощността на 2.0-литров бензинов турбо двигател с въртящия момент и ефикасността на четирицилиндров дизвлов двигател.
Многоточкова система постоянно увеличава или намалява обсега на буталата, за да регулира съотношението на компресията. Високото съотношение на компресията спомага за ефикасността, а ниското за повече мощност и вътящ момент. Двигателят VC – Turbo предлага всякакво съотношение на компресия вариращо между 8:1 (за високи динамични показатели) и 14:1 (за ефикасност), което повишава контрола на водача.
Двигателят предоставя мощност от 268 к.с. (200 кВт) и 380 Нм. въртящ момент, най-добрата в класа си комбинация между четирицилиндрова мощност и вътящ момент. Моделите със задвижване на предните колела предлагат 35% повишение в ефективността при разхода на гориво в сравнение с предхождащия V6 бензинов QX50, а моделите със задвижване на четирите колела предлагат 30% повишение в ефективността.
Двигателят е оборудван с вариаторна скоростна кутия (CVT), за непрекъсната мощност. Многобройните ѝ предавки перфектно си пасват със способността на двигателя да се трансформира.
Оборудван с двигател, разположен в предната част на автомобила, с базово задвижване на предните колела, INFINITI QX50 е изграден върху изцяло нова платформа, която задава нови стандарти за усъвършенстваност, прецизност и интериорно пространство в премиум компакт SUV сегмента.
Платформата позволява по-голяма вместимост от преди, което прави интериора на QX50 идеален за пътници и товар.
INFINITI QX50 представя първото използване на стомана със супер висока якост SHF (Super High Formability), 980 мегапаскала, която допълнително подсилва изцяло новата платформа. Материалът с висока якост може да бъде моделиран в несравними форми, намаляващи теглото и повишаващи издържливостта при огъване с 23% спрямо настоящия модел QX50. Тази водеща в сегмента издържливост позволява на автомобила да устоява на огъване и вибрации, както и да редуцира нивото на шума в интериора.
Новите ProPILOT технологии за асистенция при шофирането по ендолентови пътища
Клиентите на INFINITI заявиха своето желание да останат ключов елемент от уравнението на шофирането, затова идеята на бранда за автономно шофиране спря да включва стъпката за напълно безпилотно шофиране, на което са се посветили други производители на автомобили.
Функцията „co-pilot” - от технологиите за подпомагане на автономното шофирането на INFINITI – придава чувство за сигурност на водача, ангажирайки автомобила с по-обременяващите задачи и позволявайки на водача да запази пълен контрол на пътя.
В QX50, технологиите ProPILOT Assist помагат на водача да контролира ускорението, спирането и завиването при шофиране по еднолентови магистрални пътища.
Могъщ екстериорен дизайн и интериор, изработен на ръка
Оставайки верен на дизайна на QX50 Concept и QX Sport Inspiration, аеродинамичният ектериор на QX50 въплъщава ключовата за INFINITI „Могъща елегантност“ за SUV сегмента, характеризирана чрез дизайнерски език и загатвания. Дизайнът обединява уверената стойка с интелигентната вместимост, докато дълбоките линии на характера подсилват артистичността, дошла от човечка ръка.
Повдигнат на 1679 мм. височина, QX50 грабва погледите на пътя. Високата позиция на водача увеличава видимостта по време на шофиране или паркиране. Аеродинамичната ефикасност е ключова за дизайна на QX50 – коефициентът на съпротивление е понижен с 6% спрямо предходния модел. Цялостният дизайн е направен, за да подсилва въздушния поток отгоре, около и под автомобила с минимална турболенция.
Ненадминатото интериорно пространство, артистичната употреба на висококачествени материали и модерната изработка правят салона толкова приветлив и комфортен, колкото и разчупен. Направен с мисъл за водача и за пътниците, QX50 предлага пакет от технологии, който подсилва изживяването от шофирането. Неговата атмосфера, изпълнена с асиметричност и свързаност, е създадена, за да срещне нуждите както на водача, така и на пътуващите.
Интериорът има водещо в сегмента пространство благодарение на плъзгаща се задна седалка, която покачва възможността за вместимост на товар и осигурява повече място за краката на пътниците. Обемът на багажника се увеличава от 895 л. на 1,048 л., а когато задната седалка бъде плъзната максимално напред и сгъната, обемът се покачва на 1,669 л. Когато всички седалки са по местата си, в QX50 могат да бъдат вкарани три чанти за голф или детска количка в легнало положение и пак да остане място за още товар. Жабките под краката позволяват вместването на още предмети.
Технически данни
Каросерия и шаси
Петвратен премиум компактен SUV с пет седалки. Четирицилиндров двигател с променливо съотношение на компресията и турбокомпресор. Задвижване на предните колела или задвижване на всички колела с вариаторна скоростна кутия (CVT).
Двигател
2.0 – литров бензинов VC – Турбо
Вид Четирицилиндров двигател с променливо съотношение на компресията и турбокомпресор.
Кубатура 1997 куб. см (8:1) ~ 1,970 куб. см. (14:1)
Съотношение на компресия 8:1 ~ 14:1 (вариращо)
Максимална мощност 268 к.с. (200 кВт при 5,600 об/мин
Максимален въртящ момент 380 Нм при 4,400 об/мин
Клапани 16
Смукателна система Директно впръскване и варираща (мулти-порт)
Трансмисия XTRONIC вариаторна трансмисия с режим за ръчно
превключване
Динамични показатели 0-100 км/ч 6.3 сек. (AWD) / 6.7 сек. (FWD)
Максимална скорост 230 км/ч
Размери (мм.)
Дължина 4,693 мм. Височина 1,679 мм.
Широчина без огледала 1,903 мм. Междуосово разсояние 2,800 мм.
Клиренс (Пътен просвет) 218 мм.
Разход на гориво Предстои да бъде публикуван