Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Infiniti Q50 2.2d adeyaka: Самурай с германско сърце

07.07.2015 14:43

С модела Q50 компанията Infiniti има амбицията да се опълчи на традиционните лидери в премиум сегмента на средния клас в Европа

Няма съмнение, че повечето хора, които харесват японския привкус в автомобилния дизайн, определено ще харесат стилистиката на Infiniti Q50. С изострени черти отпред, атлетичен силует и характерни извивки, осанката на Q50 видимо се откроява сред останалите представители на средния клас. Същото се отнася и до оформлението на интериора, който освен с приятни на вид и допир материали и солидна изработка прави впечатление с ярко изразен технократски стил, който намира едно от най-ярките си проявления в специфичното управление на повечето функции в автомобила от два големи цветни екрана. Долният от тях на практика представлява тъчскрийн, от който човек може да управлява извънредно широк спектър от функции, а горният изобразява картите на навигационната система, аудиосистемата, бордовия компютър и т.н. и т.н. Това, че всички важни при шофиране данни се прожектират на по-високо разположения екран е много удобно, тъй като на водача почти не му се налага да отклонява погледа си. Понякога обаче работата с командния тъчскрийн води именно до разсейване – ефект, който с времето вероятно намалява или почти изчезва след привикване с всички особености на системата InTouch. Много добро впечатление правят седалките, които са достатъчно щедро оразмерени и с ергономични контури, осигурявайки отлично удобство при продължителни преходи.
Добро впечатление прави богатата екипировка за безопасност, включваща внушителен брой асистиращи системи, които правят шофирането на автомобила по-лесно, но и по-безопасно.

Изток-запад

Може би по-голямата част от публиката асоциира името на Infiniti Q50 с хибридната версия на модела, при която задвижването представлява комбинация от 3,5-литров бензинов двигател с електромотор и генерира системна мощност от 364 к.с. В случая на изпробвания автомобил обаче става дума за може би не толкова многообещаващия като технологии и показатели, но значително по-достъпен като цена вариант с 2,2-литров дизелов мотор със 170 к.с. и 400 Нм, който идва от Mercedes. Съчетан със седемстепенна автоматична трансмисия, този агрегат ще допадне на тези, които търсят спокойствието на уверената тяга – запасът от въртящ момент е доста внушителен, а превключването на предавките става много плавно. Освен това поддържането на ниски нива на оборотите през по-голямата част от времето води със себе си и съвсем приличен (но не и рекордно нисък) за класа разход на гориво от порядъка на 7,5-8 литра дизелово гориво на сто километра. Търсачите на по-спортни усещания обаче като че ли ще бъде по-добре да насочат вниманието си или към споменатия вече хибриден модел, или към двулитровия бензинов турбоагрегат с 211 к.с. Причините за това са две – първата се крие в звука на двигателя. Всъщност дизеловата машина на Mercedes сама по себе си не е прекомерно шумна, а звукоизолацията на автомобила е отлична. Само че дори това не е в състояние да промени самия звук на мотора, който е просто... твърде дизелов – човек може да го нарече как ли не, но не и мелодичен или радост за ухото. Втората причина е в някак твърде улегналия нрав на комбинацията двигател-скоростна кутия: факт е, че тягата е наистина мощна, но замислянето при подаване на газ няма как да остане незабелязано, а реакциите на трансмисията определено биха могли да бъдат доста по-спонтанни.

По отношение на пътното си поведение Infiniti Q50 се представя около средното за своята категория равнище – като цяло комфортът е добър, но не и върхов за сегмента, а пътното поведение е сигурно и неутрално, без същевременно да блести с особено изявени спортни заложби. Управлението е достатъчно прецизно, но сред особеностите му е фактът, че воланът се оказва неочаквано тежък на място и при съвсем ниска скорост.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Infiniti Q50 ще допадне на тези, които ценят технократския дух в един автомобил и търсят нещо различно от познатите лица в средния клас. Със солидна изработка, приятен комфорт и отлично оборудване, автомобилът е интересно предложение за цената си. Съчетанието между дизеловия двигател и седемстепенната автоматична трансмисия ще допадне повече на спокойните натури, отколкото на любителите на спортните изживявания.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Infiniti

Коментари
comments powered by Disqus