С модела Q50 компанията Infiniti има амбицията да се опълчи на традиционните лидери в премиум сегмента на средния клас в Европа
Няма съмнение, че повечето хора, които харесват японския привкус в автомобилния дизайн, определено ще харесат стилистиката на Infiniti Q50. С изострени черти отпред, атлетичен силует и характерни извивки, осанката на Q50 видимо се откроява сред останалите представители на средния клас. Същото се отнася и до оформлението на интериора, който освен с приятни на вид и допир материали и солидна изработка прави впечатление с ярко изразен технократски стил, който намира едно от най-ярките си проявления в специфичното управление на повечето функции в автомобила от два големи цветни екрана. Долният от тях на практика представлява тъчскрийн, от който човек може да управлява извънредно широк спектър от функции, а горният изобразява картите на навигационната система, аудиосистемата, бордовия компютър и т.н. и т.н. Това, че всички важни при шофиране данни се прожектират на по-високо разположения екран е много удобно, тъй като на водача почти не му се налага да отклонява погледа си. Понякога обаче работата с командния тъчскрийн води именно до разсейване – ефект, който с времето вероятно намалява или почти изчезва след привикване с всички особености на системата InTouch. Много добро впечатление правят седалките, които са достатъчно щедро оразмерени и с ергономични контури, осигурявайки отлично удобство при продължителни преходи.
Добро впечатление прави богатата екипировка за безопасност, включваща внушителен брой асистиращи системи, които правят шофирането на автомобила по-лесно, но и по-безопасно.
Изток-запад
Може би по-голямата част от публиката асоциира името на Infiniti Q50 с хибридната версия на модела, при която задвижването представлява комбинация от 3,5-литров бензинов двигател с електромотор и генерира системна мощност от 364 к.с. В случая на изпробвания автомобил обаче става дума за може би не толкова многообещаващия като технологии и показатели, но значително по-достъпен като цена вариант с 2,2-литров дизелов мотор със 170 к.с. и 400 Нм, който идва от Mercedes. Съчетан със седемстепенна автоматична трансмисия, този агрегат ще допадне на тези, които търсят спокойствието на уверената тяга – запасът от въртящ момент е доста внушителен, а превключването на предавките става много плавно. Освен това поддържането на ниски нива на оборотите през по-голямата част от времето води със себе си и съвсем приличен (но не и рекордно нисък) за класа разход на гориво от порядъка на 7,5-8 литра дизелово гориво на сто километра. Търсачите на по-спортни усещания обаче като че ли ще бъде по-добре да насочат вниманието си или към споменатия вече хибриден модел, или към двулитровия бензинов турбоагрегат с 211 к.с. Причините за това са две – първата се крие в звука на двигателя. Всъщност дизеловата машина на Mercedes сама по себе си не е прекомерно шумна, а звукоизолацията на автомобила е отлична. Само че дори това не е в състояние да промени самия звук на мотора, който е просто... твърде дизелов – човек може да го нарече как ли не, но не и мелодичен или радост за ухото. Втората причина е в някак твърде улегналия нрав на комбинацията двигател-скоростна кутия: факт е, че тягата е наистина мощна, но замислянето при подаване на газ няма как да остане незабелязано, а реакциите на трансмисията определено биха могли да бъдат доста по-спонтанни.
По отношение на пътното си поведение Infiniti Q50 се представя около средното за своята категория равнище – като цяло комфортът е добър, но не и върхов за сегмента, а пътното поведение е сигурно и неутрално, без същевременно да блести с особено изявени спортни заложби. Управлението е достатъчно прецизно, но сред особеностите му е фактът, че воланът се оказва неочаквано тежък на място и при съвсем ниска скорост.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Infiniti Q50 ще допадне на тези, които ценят технократския дух в един автомобил и търсят нещо различно от познатите лица в средния клас. Със солидна изработка, приятен комфорт и отлично оборудване, автомобилът е интересно предложение за цената си. Съчетанието между дизеловия двигател и седемстепенната автоматична трансмисия ще допадне повече на спокойните натури, отколкото на любителите на спортните изживявания.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Infiniti