Новият SUV модел на японската компания е с изцяло електрическо кормилно управление
Infiniti QX50 се цели нависоко – преки конкуренти са му Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC и Volvo XC60. Външно моделът следва новите стилистични линии на марката, които имат принос и за наличието на достатъчно простор и за по-едри хора в интериора. Към това се добавя възможността за плъзгане на задната седалка с цели 20 сантиметра, с което задните пътници получават възможността да пътуват като в лимузина.
Разбира се, последното става за сметка на багажния обем, но това не е болка за умиране, защото със своите 565 литра последният е сред най-големите в класа си. Всичко това е възможно благодарение на новата платформа, включваща и доста по-леки и компактни елементи на ходовата част.
Интериорът също има принос автомобилът да си съперничи с модели като гореспоменатите. Сглобяването на компонентите и материалите изглеждат на изключително ниво и се доукрасяват с качествени дървени апликации, а прецизните шевове на кожената тапицерия се дължат на лазерния контрол на машините, които ги изработват.
Авангардни технологии
QX50 не се задвижва изцяло от електричество, но за сметка на това се управлява от електричество. Това означава че кормилното управление се извършва изцяло от електрически мотор, при което водачът само задава посоките. Първоначалният скептицизъм при въвеждането на тази система вече остана в миналото – системата е с променливи характеристики както по отношение на (симулираното) предавателно число, така и по отношение на необходимата влагана сила. При висока скорост то става по-индиферентно и синтетично.
Новият QX50 се задвижва само от един двигател. Подобно решение произхожда от факта че става дума за високоефективния бензинов турбо агрегат с променлива степен на сгъстяване, която варира от 14:1 до 8:1. Освен това управлението на мотора позволява работа по цикъла на Аткинсън. По-високата степен на сгъстяване се използва при режими на частично натоварване с което се намалява разходът на гориво, а при големи натоварвания (мощността на двигателя достига 272 к.с.) тя се намалява. Всичко това става незабележимо за водача.
На практика благодарение на факта, че максималният въртящ момент от 380 Нм се постига още при 1600 об/мин означава доста динамични заложби за QX50. Към това се добавя нова CVT трансмисия, която симулира работата на осемстепенна класическа автоматична предавателна кутия. Гуменият ефект типичен за този вид трансмисии тук липсва напълно.
Текст: Грегор Хебермел
Технически данни
Каросерия
Петместен SUV модел, Дължина x Широчина x Височина 4693 x 1903 x 1679 мм, Междуосие 2800 м, собствено тегло н.д.
Ходова част
Независимо окачване отпред и отзад, отпред с напречни носачи тип Макферсън,
отзад с напречни и надлъжни носачи, винтови пружини, амортисьори, стабилизатори отпред и отзад, вътрешно вентилирани дискови спирачки отпред и отзад, гуми 235/55 R 19.
Силово предаване
Двойно предаване, безстепенна трансмисия.
Двигател
Четирицилиндров редови мотор с турбопълнене и междинно охлаждане, работен обем 1997 см³, мощност 200 кВт (272 к.с.) при 5600 об./мин, макс. въртящ момент 380 Нм при 1600 об./мин.
Динамични параметри
0–100 км/ч 6,3 сек
Максимална скорост 230 км/ч
Среден разход на гориво (NEFZ) н.д.
Базова цена
Infiniti QX50 н.д.