Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Инграм е новият рали шампион на Европа

10.11.2019 17:49
Инграм е новият рали шампион на Европа

Изненадващ обрат прати Стратиева на върха при дамите

Крис Инграм (Skoda Fabia R5) направи невъзможното и спечели титлата в Европейския рали шампионат, въпреки че не записа нито една победа през сезона. Британецът дори не е оглавявал и класирането в изминалите осем старта и въпреки това благодарение на постоянството си спечели битката с Алексей Лукянюк (Citroen C3 R5) и Лукаш Хабай (Skoda Fabia R5).

Лукянюк направи всичко по силите си във финалното рали „Унгария”, за да навакса пасива спрямо Инграм. Руснакът взе пълните бонус точки в събота, пребори се с повредата в спирачките, която го забави в неделя сутрин и водеше с две минути пред втория Фригес Туран (Skoda Fabia R5) етап преди края. Междувременно Инграм се движеше трети и титлата бе на кантар.

И тогава лудницата стана пълна. Втора спукана гума за деня вкара Инграм в екшъна. Британецът бе на крачка от тоталния провал. И когато всичко изглеждаше загубено както на рали „Барум”, когато Ингарм се прости с титлата в ERC 1 и наградата от 100 000 евро заради три десети, и Лукянюк спука гума. Руснакът загуби три минути и половина, докато я смени, което му коства и победата. Същевременно Инграм кара единайсет километра, без да спира в етапа, което го смъкна на четвърта позиция, но тя се оказа достатъчна за шампионската титла.

Безумният екшън, който се разигра в последната тринайсетата отсечка след отмяната на четиринайсетата, насочи фокуса изцяло към Лукянюк и Инграм. А междувременно Фригес Туран изскочи начело и спечели първата си победа в ERC. Лукянюк завърши втори, а Калъм Дивайн (Hyundai i20 R5) допълни челната тройка.

Третият претендент за титлата Лукаш Хабай (Skoda Fabia R5) отпадна още в събота след серия от грешки и технически проблеми. Полякът катастрофира още по време на шейкдауна, бе седемнайсети по трасетата в събота и губеше време заради изкараната фракция на пътя, след което разби окачването си в шестия етап.

При Екатерина Стратиева (Peugeot 208 R2) екшънът също беше пълен. Българката стартира в Унгария с надеждата, че пряката й конкурентка в трофея на дамите Набила Тейпар (Peugeot 208 R2) ще се препъне по пътя към финала. Това изглеждаше малко вероятно, тъй като британката просто трябваше да завърши. В деветата отсечка обаче Тейпар излетя от пътя и след удар в дърво напусна състезанието.

След този инцидент за Стратиева просто оставаше да закара своя автомобил до финала. Въпреки проблемите със скоростната кутия тя и Георги Аврамов финишираха четиринайсети в генералното класиране и трети в ERC 3, което бе достатъчно за трета титла на българката при дамите в ERC. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus