Каросерията и шасито са безмилостно орязани за повече аеродинамика
Студенти от Техническия университет в Айндховен работят върху състезателна кола LeMans с хибридно задвижване. InMotion IM01 ще стъпи на пистата за дълги разстояния през 2018, преди това обаче ще трябва да счупи рекорда на Нордшлайфе.
Желанието на студентите е да се състезават в клас LMP1 с InMotion IM01. InMotion IM01 ще бъде задвижван от четири електромотора, по един на всяко колело. Тъй като капацитетът на батерията не е достатъчен за състезания на дълги разстояния, един ванкелов двигател, увеличаващ пробега, постоянно ще доставя електричество. Успоредно с това, разбира се, той ще рекуперира енергия, както обичайно предлага тази технология.
InMotion IM01 ще трябва да счупи рекорда на Нордшлайфе
Каросерията и шасито са безмилостно орязани за постигане на аеродинамична ефективност. Силно ограниченото по този начин зрително поле на пилота, ще се компенсира от камери, които изпращат своите изображения на монитори в пилотската кабина. В допълнение, състезателят разчита на ефекта на изходящия дифузьор, за да генерира повече задвижваща/притискаща сила. В отсъствието на горещи изгорели газове, горещият изходящ въздух от охлаждането на електродвигателите ще бъде използван за този ефект.
Преди InMotion IM01 да се състезава на пистата LeMans, той ще трябва да счупи все още валидния вече повече от 30 години рекорд от Нордшлайфе, поставен от Стефан Белоф с Porsche 956 за 6:11,13 минути.
Студентите от Техническия университет в Айндховен не са лаици по отношение на състезания. През 2013 г. те щяха да спечелят титлата на едно Solar-Rallye в Австралия.