Проблем с батериите на KERS е предизвикал инцидент във фабриката на Red Bull Racing.
Местната пожарна служба е повикана по сигнал във фабрикатa на Red Bull тази сряда, след като при един от контролираните тестове акумулаторната батерия, която ще използва KERS системата на RB05, е дефектирала. По думите на тим шефа Кристиан Хорнър проблемът няма да се отрази върху развойната дейност на екипа, отговорен за системата за регенериране на кинетична енергия.„За догодина нашият болид ще бъде оборудван с батерии, които работят при много високо напрежение, това е поредният високотехнологичен елемент от оборудването на автомобилите“, коментира Хорнър. „Принципно в контролирана среда батерията изчерпва сама своя ресурс. Съхранява се потопена в химикали, които целят поддържането на ниска температура около нея. В случая процесът е предизвикал сериозно отделяне на пари, което стана причина фабриката да спре да работи за два часа, докато пожарникарският екип се справи с пушека. Инцидентът не е сериозен, нито е опасен. Със сигурност обаче трябва да го имаме предвид.“
Хорнър обяснява, че системата, която отборът ще използва догодина, има проблеми, типични за всяка иновативна високотехнологична концепция. По неговите думи Red Bull не е първият тим, който среща подобни затруднения, като причината е бързото темпо на развитие в областта.
„Не мисля, че сме единствените, които са се възползвали от услугите на пожарната. Със сигурност има и други тимове, базирани в Европа, които са имали аналогични проблеми. Но е по-добре това да се случва в контролирана среда, отколкото на пистата."
„Остават ни два месеца до момента, когато ще оборудваме за първи път автомобила с тази система. Ето защо работим толкова усилено върху проверката й. Трябва да сме сигурни, че всички проблеми са отстранени и компонентите са достатъчно сигурни. Сигурен съм, че догодина на пистата често ще има кълба дим поради факта, че това е нова технология. Но това е посоката, която ФИА избра, и ние я следваме. Логично е процесът на учене да е постепенен."
„Работим върху тази програма от няколко години. Това е просто една спънка, която трябва да преодолеем.“
И ФИА, и отборите, поставиха сигурността на KERS на първо място, което не е изненада с оглед на високото напрежение в системата и химикалите, използвани при изработката на батериите. Позиционирането на отделните компоненти в болида е изключително важно, тъй като при неизбежните катастрофи KERS трябва да е максимално защитен. Едно от решенията е батериите са поставят директно под резервоара, който е един от най-добре осигурените елементи от съвременния болид.
Междувременно BMW Sauber официално потвърди информацията, че е направил първите тестове на своята система. На частната писта в Мирама настоящият болид на отбора, оборудван с KERS, е изминал 50 километра. Техническият директор на отбора Вили Рампф изрази задоволството си първоначалните резултати и безпроблемното функциониране на системата.
По-рано през годината и отборът на Honda потвърди, че е тествал в реални условия KERS.