В предприятието ще произвеждат компактен семеен автомобил, наследник на Bravo
Турското смесено предприятие на Fiat - Tofas, ще инвестира 1 млрд. щатски долара , за да произвежда компактен семеен автомобил, който ще замени Bravo в Европа.
Tofas днес обяви, че ще произвежда три нови автомобила през 2016 г., предимно за износ, без да назовава моделите.
Добре информирана източници твърдят, че автомобилите ще бъдат семейни компактни модели, включващи хечбек, седан и комби. Хечбекът ще замени Bravo, а вариантът седан ще смени Linea, която в момента се продава само в Централна и Източна Европа и Турция. Fiat е без компактно комби, след като производството на Stilo Multiwagon бе прекратено през 2008 г.
Компанията Tofas заяви през миналата година, че ще инвестира 520 млн. щатски долара в производството на 580 000 единици на нов седан. Турският производител потвърди днес, че ще произвежда и нови хечбек и комби модели – общо 700 000 единици – като цялостната инвестиция ще достигне 1 милиард долара .
„Значителна част от производствения обем са за износ. Разговорите с Fiat Group Automobiles за подробностите относно условията за инвестиране, продажби и поръчки са в последния етап," се казва в изявление на турската фирма.
Производството на Fiat Bravo приключи в завода в Мелфиi, Италия, през юли. Във фабриката сега сглобяват новите Fiat 500X и компактния кросоувър Jeep Renegade.
Предприятието Tofas в Бурса, Турция произвежда в момента модела Linea и вановете Doblo и Fiorino на Fiat, както и Citroen Nemo, Peugeot Bipper и Opel / Vauxhall Combo.
Турция е петият по големина в Европа автомобилен производител. Общото производство през тази година се очаква да постигне рекордните 1,25 милиона единици. Географско положение на страната между Азия и Европа и сравнително евтините разходи за труд са насърчаващи за световните автомобилни производители, като пренасочват част от производството си там.
Автомобилните продажби възлизат на 14% от общия износ на Турция. През миналата година страната е изнесла 828 000 превозни средства на стойност 21,500 милиарда долара, като 70% от общата сума идват от европейските пазари.