До началото на сезона в IRC шампионата остават още няколко месеца, но въпреки това екипажите, които ще си оспорват титлата по скоростните отсечки, вече са до голяма степен ясни.
В спор за отборната титла
Заводският тим на Abarth потвърди пилотската си линия за сезон 2008. „Скорпионът“ ще подготви два Punto Abarth S2000 за шампиона от 2006 година Джандоменико Басо и за младата финландска звезда Антон Ален, който спечели рали „Русия“ през миналия сезон. Abarth ще атакува отново титлата след разочарованието, което му поднесе двойката Навара – Скандола през 2007 година.
Kronos ще бъде вторият водещ тим в шампионата. Белгийската компания ще се включи с три Peugeot 207 S2000, като Фреди Лоикс вече получи номинация за водещ пилот. Вторият автомобил, който ще бъде спонсориран от BFGoodrich, няма да има титулярен пилот. Различни местни звезди ще си оспорват правото да участват в домашното си състезание с екипа на Kronos и подкрепата на BFGoodrich. За третия Peugeot 207 S2000 спорят Никола Вуйо и Бриан Буфие. През 2007 година Вуйо, бивш десеткратен първенец по планинско колоездене в дисциплината „даунхил“, кара аналогичния автомобил за Peugeot Sport Espana и спечели три състезания. Французинът бе на крачка от титлата, но по-голямото постоянство позволи на неговия съотборник Енрике Гарсия Охеда да триумфира на финала на сезона.
Частни амбиции
От Kronos са категорични, че имат потенциала да подготвят шест автомобила, но четири ще бъдат запазени за техни пилоти. Берн Касие също има договор с белгийския препаратор за 2008 година, но все още не е ясно дали двете страни ще изпълнят споразумението.
Друга звезда, позната ни от Световния рали шампионат, обмисля опцията да се включи в конкурентните серии. Жил Панизи има амбициите за пълна програма през 2008 година, след като през миналия сезон кара на рали „Сан Ремо“. Не е изключено и Дидие Ориол да се присъедини към IRC с четири старта зад волана на Toyota Corolla S2000, подготвена от Grifone.
Чешкият пилот Ян Копецки ще разчита на новия си навигатор Петр Стари през 2008 година. Двамата вероятно ще участват в някои от стартовете на територията на Стария континент с Peugeot 207 S2000. Все още обаче няма яснота около програмата им, както и отбора, за който евентуално ще се състезават. Не е изключено Копецки отново да се върне към любимата си Fabia, но едва през 2009 година, когато версията Super 2000 бъде готова.
Очаква се тестовете на Skoda Fabia S2000 да започнат в близките няколко месеца. Аржентинската звезда в шампионата на ФИА за серийни автомобили и бивш пилот на Skoda Габриел Поцо вероятно ще отговаря за подготвителната програма, която ще включва седем едноседмични теста. С оглед на тези новини можем да предположим, че Skoda ще се включи в шампионата през 2009 година, като атаката на чешкия производител ще водят Копецки и Поцо.
Амбициите си да участват в IRC не крият също Бруно Магаляеш, Лука Росети и Матю Биазион. Не е изключено да видим епизодични прояви и при производителите, тъй като Volkswanen, MG и Honda разполагат с готови автомобили.
Промени в календара и регулациите
За съжаление първият старт в IRC сериите – рали „Сафари“, пропадна заради политическата нестабилност в Кения. Организаторите на сериите обаче планират да изтеглят планираното за 9-10 май рали „Португалия“ по-напред в календара или да намерят заместник, който да попълни овакантеното място.
През 2008 системата за точкуване в IRC се променя. Класирането при производителите ще се прави въз основа на седемте най-добри резултата, като само 5 от тях може да са на територията на Стария континент. При пилотите подобна рестрикция няма да се налага. Те ще разчитат на седемте най-добри постижения независимо от държавата, където са постигнати.
Още по-интересно ще стане година по-късно, когато ще има отделен шампионат за автомобили с един задвижващ мост. Целта на организаторите е да мотивират Renault, Honda и Citroen да участват с представителите си в R2 и R3. Не е изключено в календара на IRC да попадне класиката „Монте Карло“ заради ротационния принцип, който ФИА наложи в Световния рали шампионат.