От култовата италианска спортна машина са произведени едва 10 бройки
Iso произвежда модела Grifo през 60-те години в две версии: едната е спортно-елегантно Coupé с характер на Gran Turismo автомобил, а другата е безкомпромисна спортна машина със състезателен характер. Втората от двете споменати версии носи означението A3/C, произведена е в тираж от едва десет екземпляра и има алуминиева каросерия от занитени панели, направена по пример на самолетостроенето. Тънките алуминиеви панели са били много трудни и скъпи за обработка по онези времена, но затова пък осигуряват наистина ниско тегло: автомобилът тежи само 969 килограма. Монтираният зад предния мост V8 двигател от Corvette гарантира превъзходна динамика.
Първият притежател на автомобила е френският певец Джони Халидей
Осем от общо десетте произведени автомобила от спортната версия на Grifo е купен през 1965 година от Жан-Филип Смет, по-известен като Джони Халидей - едно от легендарните имена на френската музика. През годините той продава над сто милиона копия от своите албуми, "New York Times" го нарича "френския Елвис Пресли", а славата му не е залязла и до днес. Между другото, в продължение на немалко години Джони Халидей е женен за друга звезда от небосклона на френската музика - певицата с български корени Силви Вартан. Напълно в унисон с имиджа на Халидей, той си е падал по наистина специални автомобили, какъвто е и неговият Iso Grifo, конструиран от Джото Бицарини и комбиниращ по очарователен начин италиански стил с американска брутална мощ. Бицарини е участвал в създаването на редица от най-изумителните италиански класики, сред които и Ferrari 250 GTO – който днес е един от най-скъпите автомобили за всички времена.
По своето време Iso Grifo е автомобил не символ на само на успех, но и на победи: през 1964 и 1965 година версията A3/C печели първото място в своята категория в 24-те часа на Льо Ман. Автомобилът, който е притежавал Халидей, е бил от стандартната шосейна версия. Отначало автомобилът излиза по пътищата с времени номера, докато на 27 октомври 1965 година е регистриран в Париж с номер "4858 RZ 75", а в документите за регистрация е вписано името на собственика Жан-Филип Смет.
1,8 милиона за ценния автомобил на Iso
През 1966 година автомобилът сменя собственика си, а между 1968 и 1992 е притежание на полския благородник от литовски произход Пиер Сангушко. По негово време автомобилът получава сини ивици. След смъртта му автомобилът отново е продаден. Новият му собственик боядисва машината в тъмночервено и я съхранява в музейна експозиция. После автомобилът сменя собствениците си през 2009, 2012 и 2014 година. В конкурса за елегантност в Шантийи през 2017 година автомобилът печели "Special Award" в категория"Great Musicians Cars".
През 2021 година в автомобила са инвестирани над 14 000 евро за възстановяване на каросерията и интериора, нанесена е и нова оригинална боя в цвят бургундско червено. На 19 ноември аукционна къща RM Sotheby’s продава автомобила за 1 805 000 евро.