Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Историческата марка Alpine е под огромна угроза

21.05.2020 15:03
Историческата марка  Alpine е под огромна угроза

През 2018 г. купето A110 намери 1950 нови купувачи в Европа, а през 2019 г. вече са 4376

Великолепният проект на Renault за възраждането на историческата марка Alpine, приключил през 2017 г. с пускането на лекото купе A110 със средно разположен двигател, може да стане жертва при  спестяване на разходи.
Според вестник Le Canard Enchaîne Renault в опит да намали разходите с 2 млрд. евро ще затвори четири предприятия във Франция, включително завода в Диеп, където сглобяват спортните  автомобили Alpine. Останалите три са предприятието за части в Шоази-льо-Рао, заводът в Кодан (двигатели и трансмисии), като и Flins в Ивлин (Nissan Micra). Последният ще работи още известно време, но бъдещето на Micra в Европа е неясно, търсенето му намалява (2017 - 86 489 единици, 2018 - 77 815, 2019 - 65 240, първите три месеца на 2020 - 12 707 броя).

Моделът A110 има три основни модификации (Pure, Legende и S) плюс две лимитирани издания - Color Edition  (на снимката) и Légende GT, състезателната версия на купето A110 Cup, рали автомобила A110 Rally и концепта A110 SportsX.

Турбо двигателят 1,8 TCe, разположен зад кабината, развива 252 к.с., 320 Нм или 292 к.с., 320 Нм в зависимост от версията. Седемстепенна роботизирана трансмисия  с два съединителя пренасочва сцеплението към задните колела. Голямото предимство на A110 е много ниското му тегло по стандартите на на сегмента - от 1098 до 1123 кг. Ускоряването до сто отнема 4.4-4.5 сек, в зависимост от версията.

През 2018 г. купето A110 намери 1950 купувачи в Европа, а през 2019 г. вече са 4376 (което означава средно около 365 автомобила на месец). Но през 2020 г. Alpine се сблъска със спад в търсенето: през януари, февруари и март са продадени само 67, 61 и 127 автомобила съответно. Основният му конкурент е  Porsche 718 Boxster / Cayman. За сравнение за същия период от немския автомобил са купени 502, 427 и 721 единици.

Според неофициални данни Renault може да изпрати под гилотината моделите Megane, Koleos, Talisman, Espace и Scenic. Ако не се случи чудо. Според Reuters преди няколко дни Renault получи заем от 5 млрд.  евро под държавни гаранции, но не е ясно дали тази помощ ще се отрази на плановете за преструктуриране. Във всеки случай, дори ако масовите модели страдат, какво можем да кажем за такава нишова марка като Alpine A110. А компанията планираше да създаде нов кросоувър.

Коментари
comments powered by Disqus