Представен е за първи път през септември 1965 г. по време на изложението във Франкфурт
След като наскоро представи последното поколение на своя модел 911 Targa, производителят от Щутгарт реши да покаже развитието на модела, представен за първи път през септември 1965 г. по време на автомобилното изложение във Франкфурт.
Първият кабриолет с фиксирана дъга за сигурност (решението е вдъхновено от опита, придобит от марката в моторните спортове), 911 Targa се позиционира между модела купе (има твърд покрив ) и кабриолета, и предлага в крайна сметка най-доброто от двата свята.
Раждането му е плод на размисъл, иницииран през период, когато в Съединените щати някои хора просто смятат да изгонят от страната откритите модели, считани за твърде опасни. Ето как инженерите от Porsche са си представяли 911 Targa, която дължи името си на Targa Florio, събитие, при което немският производител триумфира няколко пъти. По този начин 911 Targa се превръща в специален модел в гамата на Porsche и ще проправи път за други „различни“ автомобили като 914 и Carrera GT.
Първият модел 911 Targa излиза от монтажните линии на Цуфенхаузен през 1967 г., а пластмасовото му задно стъкло може да бъде заменено с незадължително предпазно стъкло. Година по-късно тази опция се превръща в стандартно оборудване на немското спортно купе, което ще остане повече или по-малко непроменено до 1993 г.
Един от най-популярните модели на Targa безспорно е 911 S 2.2 Targa, пуснат на пазара през 1970 г., който се задвижва от шестцилиндров боксеров агрегат с мощност 180 к.с. и максимална скорост 230 км/ч.
От първите три поколения на 911 Targa са продадени 87 663 единици, преди Porsche 911 (Type 993) Targa да се появи през 1995 г., модел, който изоставя предпазната дъга в полза на по-сложен механизъм, включително тонирано топлоизолиращо стъкло.
Тогава през 1997 г. производителят от Щутгарт представя 911 Carrera Type 996, изцяло доработен модел с шестцилиндров боксеров двигател с водно охлаждане, чиято версия Targa излиза на пазара от декември 2001 г.
Накрая,трябва да изчакаме появата на пазара на 911 (Type 991) Targa през януари 2014 г., за да открием видимата дъга, припомняйки без съмнение първоначалния модел. И още един детайл за новия Porsche 911 (992) Targa, предлаган от немския производител във версии Targa 4 и Targa 4S, е достъпен съответно от 130 655 евро и 146 255 евро.