Berlinetta дебютира на 14 април на изложението Top Marques в Монако
Каросерийната италианска компания Effeffe Cars Effeffe, ръководена от братята Леонардо и Виторио Фриджерио, се вдъхновява от класическите автомобили на 60-те и 70-те години на миналия век, особено колекционерските модели на марката Alfa Romeo. Своята първа и за момента единствена кола, наречена Effeffe Berlinetta, студиото представи през 2014 г. в рамките на Конкурса за елегантност във Вила д’Есте, но това не финалният й дизайн. Доработената Berlinetta ще направи своя дебют на 14 април на изложението Top Marques в Монако. И тъй като по същество този проект няма да бъде променен, можем да се запознаем с автомобила със задно задвижване, което сега е рядкост.
На кой ретро модел прилича Berlinetta? Отговорът е: На нито един исторически автомобил. Това не е реплика, а в собствената си разработка ентусиастите са вложили много ръчен труд. Изключително малките серии ще гарантират уникалността на всеки екземпляр. За цената може само да гадаем, но така или иначе тя устройва колекционерите.
Предното окачване е независимо с двойни носачи, а задното – с торсионна греда с устройтва наУат. Спортната кола е базирана върху стоманена конструкция и над нея се издига ролбар, облицован с алуминиево покритие.
Преди колата да влезе в производство предварително са били направени детайлно 3D-моделиране и виртуални тестове, лазерно изрязани части, отговарящи на изискванията на FIA, така че „в душата си“ това е модерен автомобил. Под предния капак е монтиран четирицилиндров 2,0-литров мотор от Alfa с мощност 180 к.с., куплиран с петстепенна механична предавателна кутия. Клиентът може да избира и друг вариант с двигател пак от Alfa, чийто работен обем е 3,0 л с 230 конски сили и шестстепенна ръчна трансмисия. Динамичните характеристики на автомобила не се разкриват, знае се само, че масата няма да надвишава 790 кг. Всички спирачки са дискови.
Ръчно изработеният интериор е изпълнен в стила на състезателния модел Alfa Romeo GTA (1965-1969 г.). Колелото на волана е изработено от махагон, а спиците му - от алуминий. Салонът е тапициран с фина естествена кожа с "диамантни" шевове, а на пода лежат стелки от естествена вълна.
Единственото нещо, което притеснява в произведенията на Effeffe Cars, е липсата на информация за системите за безопасност, а въздушните възглавници не се виждат на снимките. Надяваме се, че в окончателния вариант на Berlinetta италианците ще се погрижат за сигурността на пътниците.
Според добре запознати източници братята Фриджерио вече подготвят втори модел в същия стил. Може би ще бъде купе или роудстър.