По всичко изглежда, че министър-председателят на Италия Силвио Берлускони ще задейства механизми за подкрепа на закъсалите автомобилни производители. Новините, които идват от Fiat, който притежава също така Alfa Romeo, Lancia, Ferrari и Maserati, никак не са обнадеждаващи (въпреки необвързващото споразумение с американците от Chrysler).
Най-големият автомобилен производител на Апенините оповести, че отчетените приходи през 2008 г. са с 44% по-малко от предходната година. Последното четиримесечие на 2008 е приключило с 19% по-лоши резултати от четвъртото четиримесечие на 2007 г. Чистите приходи на торинската компания за последните три месеца на миналата година се равняват на 180 милиона евро.Силвио Берлускони се задоволи да потвърди пред репортерите, че представителите на правителството ще обърнат внимание на всеки един сектор от икономиката на страната на среща през тази седмица, без обаче да уточнява кой ще присъства на нея. „Има няколко сектора, които се нуждаят от незабавна намеса, пример за това е автомобилната индустрия, която е в дълбока криза”, каза той.
В същото време в края на миналата седмица Аutomotive News Europe съобщи, че на 28 януари ще се състои среща именно между италианското правителство и представители на автомобилната индустрия, за да се обсъдят бъдещите мерки за подпомагане на сектора.
В други страни от ЕС правителствата вече се намесиха с конкретни действия. Швеция взе решение да субсидира своя автомобилен сектор, намиращ се в доста нестабилно положение, след като и двете шведски марки Saab и Volvo се превърнаха в нежеланите деца на американските си собственици – GM и Ford.
Франция от своя страна възнамерява да отпусне заем от 5 до 6 милиарда евро на автомобилните производители. Може би Берлускони ще вземе пример от френския си колега Никола Саркози, с когото поддържа постоянна връзка!