Правителството на Марио Драги твърди, че те работят в много специфичен сектор
След като Европейската комисия работи по края на автомобилите с двигатели с вътрешно горене до 2035 г., италианското правителство започна дискусии с Европейския съюз за защита на Ferrari и Lamborghini.
Правителството на Марио Драги наистина твърди, че въпросните два производителя работят в много специфичен сектор (суперавтомобили) и че произвеждат ограничено количество превозни средства. Следователно те не могат да бъдат предмет на същите правила като производителите, чиито модели се произвеждат масово.
„Тези автомобили изискват специални технологии и батерии, за да осигурят прехода“, обяснява Роберто Чинголани, италианският министър на екологията и прехода. "Важна стъпка е Италия да спечели автономия в производството на високоефективни батерии."
В момента нито един от двата производители не предлага чисто електрически модел. Ferrari има своя каталог с хибридни модели и ще пусне на пазара първия си 100% електрически модел (кросоувър) през 2025 г. Що се отнася до производителя от Сант'Агата Болонезе, ако той вече представи електрически концепт (Terzo Millennio през 2017 г.) и хибриден модел (Sian, задвижван от хибриден V12, базиран на суперкондензатори), той трябва да представи в гамата си 100% хибрид до края на 2024 г. Това ще включва по-специално наследник на модела Aventador, който ще се задвижва от V12 агрегат, свързан с хибридна технология.
Трябва да се отбележи, че проектът на Европейската комисия за окончателна забрана на двигателите с вътрешно горене през 2035 г. (проект, интегриран с нейния „Зелен пакт“), ще бъде обсъждан в Европейския парламент и в Съвета на министрите и няма да бъде прието решение по-рано от две години.