В Есен приключи специализираното изложение, коментира експертът
Стефан Хелмрайх коментира нарастващото навлизане на автомобилните производители в областта на тунинг индустрията, начините за справяне с този сценарий и предвидимите последици от тази тенденция.
Приятели, аз съм притеснен за нашия тунинг. По-малко за самата компания, защото в крайна сметка навсякъде зад руля седят умни типове. По-точно, аз се съмнявам, дали браншът в настоящата си форма ще го има след няколко години. За това са виновни самите производители, които все повече се нахвърлят върху това парче от пая, който винаги е бил право на тунерите.
Но да започнем от самото начало. Защо една кола се подлага на тунинговане? Най-важната причина е, за да стане по-бързa. Най-прекият път към това е чип тунинг - който се предлага във всички форми и цветове и най-вероятно ще го има и в бъдеще: в съмнителни е-Bay магазини за "всякави неща, както и репутацията на най-големите имена, но все повече и повече от завода.
Наистина все по-малко обаче винаги успяват: видимо от тестовите автомобили, в авариен режим тунинг реформите изчезват, когато светнат предупредителните светлини на аварийния режим, като че ли вече е Коледа или такива, които дори са по-бавни от базовата версия, което разбира се, в общи линии е против идеята за настройката.
Все по-трудно става, когато фикс идея е по-бързият автомобил, в смисъл на истински спектакъл, например. За това също са отговорни производителите, макар и по-скоро индиректно. Защото тези назовани характеристики в днешно време не се състоят само от механични компоненти, както си мислят невежите в бранша. По-скоро, зад това седи една изключително сложна структура от множество системи, която е омрежена от също толкова много сложна електроника. За да може това да се оптимизира, трябва: а) кодовете да бъдат дешифрирани. И ако това успее, въпреки предпазните мерки, оптимизацията трябва така да се извърши, че след това всички елементи отново да бъдат имплантирани.
Повече конски сили и стайлинг, има и заводски
Някои компании залагат все повече на втория елемент - индивидуализация, било то визуално, акустично или интериорен дизайн. Но дори и само с това, производителите добре печелят. Най-пресният пример в случая е BMW. Веднага след като представи новото поколение на Серия 5, веднага се появиха М характеристиките в PDF формат. Те включват всички възможни аксесоари от състезателната кутия на CFK до спортни спирачки. И на върха, подобряване на мощността на двата от четирите двигателя. С други думи казано, по-голямата част от търсенето вече е изпълнена, преди някоя външна фирма да има възможност да разработи своя собствена оферта. И повярвайте ми: тази стратегия ще стане училище!
Истинският изход от този порочен кръг за тунерите няма, само заобикаляния. Освен това те разчитат на същия кон и това е обречено на провал, доколкото един производител, разбира се, има и много други опции. Заводско изпълнение, включващо пълна гаранция и тъй нататък. Други опции: залагане на други сфери на бизнеса, така както Brabus от години прави със своя допълнително организиран Classic отдел. Или пък някои посягат към по-радикални преустройства на двигателя, директни трансплантации на състезателни технологии и/или с див бодикит на каросерията отнемат нарастващата сфера на влияние на производителите, това, което тук в нашата държава крие непредвидими рискове, ключовата дума е дума TÜV.
Бягство от туниг, експортен бизнес
Във всеки случай това се вписва в картинката, тъй като Асоциацията на тунерите на автомобили по време на автомобилното изложение в Есен направи прогноза за оборот от 4.4 милиарда евро, това са доста стабилни числа,но също така посочи и по-нататъшно покачване дела на износа, който в момента вече възлиза на 50%. Моето заключение е: Класическият клиент залага на марката, бъдещият отива все повече в посока на казахски нощен клуб Magnat, с всички предимства и недостатъци, които включва.
Стефан Хелмрайх