Щателното проучване на причината, поради която Хейки Ковалайнен катастрофира на „Каталуня” в края на април, най-накрая даде резултати. Инцидентът е предизвикан не от производствен дефект на самата джанта, а от неправилно нанасяне на лаковото покритие.
Първоначалната хипотеза беше, че камък или твърд предмет, попаднал във вътрешната част на колелото, е предивикал катастрофата. По-късно от McLaren обявиха, че е бил налице производствен дефект. Последвалото разследване, което английският тим извърши заедно с доставчика Enkei и ФИА, обаче изведе наяве друга причина.„Разследването, което проведохме, включваше не само подробно проучване на телеметричните данни и микроскопен анализ на останалите след инцидента части, но и симулация на случилото се в технологичния център на McLaren”, коментира изпълнителният директор Мартин Уитмарш.
50-годишният специалист обясни, че резултатите от разследването сочат, че централната зона на джантата не е била облепена преди да се лакира (целта на лакирането е компонентът да се предпази от окиси и да се увеличи издръжливостта му). В случая лакирането е повредило механизма за закрепване на джантата към главината. При високите странични натоварвания вътрешната й част е започнала да опира в барабана, при което се е нарушила структурната й цялост.
„Изследвахме обстойно произхода на повредата. Оказа се, че не е това, което първоначално огласихме. Причината е неправилно нанасяне на лаковото покритие, което е извън контрола на нашия доставчик Enkei, с който сме в прекрасни взаимоотношения повече от десет години”, допълва Уитмарш.
Процедурата по лакиране ще бъде коригирана, за да няма евентуално повторение на инцидента, уверява изпълнителният директор на McLaren.