Китайците дълго време забраняваха на чужденците да ръководят смесените предприятия
Днес Volkswagen (марката) обяви, че до края на 2020 г. ще инвестира около 1 млрд. евро за увеличаване на дела си в съвместното предприятие JAC Volkswagen от 50% на 75%. Съвместното предприятие бе създадено в Китай преди три години специално за разработването на електрически автомобили и услуги за електрическа мобилност. Първоначално проектът бе ръководен от SEAT, но шефът му Лука де Мео премина в Renault, след което испанците губят лидерството си. Сега смесеното предприятие е в ръцете на марката Volkswagen, която обещава до 2025 г. да построи фабрика за електрически модели и изследователски център в Хефей.
Китайските власти дълго време забраняваха на чужденците да поемат контрол над съвместните предприятия, но през 2018 г. позволиха на BMW да наруши това правило. Volkswagen има предприятия в КНР с концерните FAW и SAIC: в тях делът на немците все още не надвишава 50%.
Вътрешните оизточници твърдят, че JAC Volkswagen разработва електрически автомобили на платформата MEB в новата си опростена версия Entry MEB. Градските коли ще бъдат по-малки (до четири метра) и по-евтини (до 20 000 евро) от хечбека на e-up! (на снимката).
Междувременно марката Volkswagen ще стане „първият световен производител на автомобили, който директно инвестира в китайски доставчик на батерии. До края на годината той ще стане най-големият акционер в Gotion High-Tech Co., Ltd., производител на батерии, включително за електрически превозни средства. Немците ще купят 26% дял в компанията за около 1,1 млрд. евро, за да „усвоят по-задълбочено ноухау в областта на батериите“ по цялата верига на тяхното създаване до производството. Gotion, подобно на JAC, е базиран в Хефей. Договорите с други доставчици на батерии (LG Chem, Samsung, SKI Innovation) няма да бъдат засегнати. Обявените днес 2,1 млрд. евро са само половината от инвестициите на VW в Китай, планирани за 2020 г.