Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

JAC Volkswagen минава под немско управление

29.05.2020 15:11

Китайците дълго време забраняваха на чужденците да ръководят смесените предприятия

Днес Volkswagen (марката) обяви, че до края на 2020 г. ще инвестира около 1 млрд. евро за увеличаване на дела си в съвместното предприятие JAC Volkswagen от 50% на 75%. Съвместното предприятие бе създадено в Китай преди три години специално за разработването на електрически автомобили и услуги за електрическа мобилност. Първоначално проектът бе ръководен от SEAT, но шефът му Лука де Мео премина в Renault, след което испанците губят лидерството си. Сега смесеното предприятие  е в ръцете на марката Volkswagen, която обещава до 2025 г. да построи фабрика за електрически модели и изследователски център в Хефей.

Китайските власти дълго време забраняваха на чужденците да поемат контрол над съвместните предприятия, но през 2018 г. позволиха на BMW да наруши това правило. Volkswagen има предприятия в КНР с концерните FAW и SAIC: в тях делът на немците все още не надвишава 50%.

Вътрешните оизточници твърдят, че JAC Volkswagen разработва електрически автомобили на платформата MEB в новата си опростена версия Entry MEB. Градските коли ще бъдат по-малки (до четири метра) и по-евтини (до 20 000 евро) от хечбека на e-up! (на снимката).

Междувременно марката Volkswagen ще стане „първият световен производител на автомобили, който директно инвестира в китайски доставчик на батерии. До края на годината той ще стане най-големият акционер в Gotion High-Tech Co., Ltd., производител на батерии, включително за електрически превозни средства. Немците ще купят 26% дял в компанията за около 1,1 млрд. евро, за да „усвоят по-задълбочено ноухау в областта на батериите“ по цялата верига на тяхното създаване до производството. Gotion, подобно на JAC, е базиран в Хефей. Договорите с други доставчици на батерии (LG Chem, Samsung, SKI Innovation) няма да бъдат засегнати. Обявените днес 2,1 млрд. евро са само половината от инвестициите на VW в Китай, планирани за 2020 г.

Коментари
comments powered by Disqus