Новата Modular Longitudinal Platform(MLA) ще доведе до ефективност на разходите
Jaguar Land Rover ще добави три нови модела през следващите пет години, като постепенно повечето от автомобилите на концерна ще преминат върху нова модулна платформа.
Първият модел ще бъде новото поколение на Land Rover Defender, който ще дебютира в рамките на финансовата година 2020/21, бе заявено по време на срещата на инвеститорите на 22 юни. Други два автомобила ще бъдат пуснати в експлоатация между 2021 и 2024, което ще разшири моделната гама на JLR до 16 от 13 сега, според представянето по време на срещата през юни.
Компанията не предоставя информация за моделите, но информации в медиите предполагат, че моделът Defender може да бъде разработен в продуктовата фамилия като конкурент на Jeep.
Сред новите модели може да се окаже входящо ниво на Land Rover, както твърдят медиите. Land Rover също може да пусне кросоувър под името Road Rover. Плановете за флагмански модел, който трябва да се конкурира със свръхлуксозния Bentley Bentayga, изглежда ще намерят реализация.
Новата Modular Longitudinal Platform(MLA) на JLR ще доведе до ефективност на разходите, като ще бъде споделена в по-голямата част от автомобилите си. В момента концернът използва шест платформи, включително алуминиевата платформа D7U, използвана от Range Rover, Range Rover Sport и Discovery, както и алуминиевата платформа D7A, използвана от седаните Jaguar XF и XE, Jaguar F-Pace SUV и Range Rover Velar.
Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport и Jaguar E-Pace използват стоманената платформа D8, силно доработена версия на наследствена платформа от Ford. Седанът Jaguar XJ, спортният автомобил F-Type и I-Pace EV са върху уникални платформи.
JLR заяви, че преминаването към новата платформа MLA ще започне през 2020 г., което означава, че първият автомобил, който ще я използва, ще бъде следващият Defender на Land Rover.
Платформата ще даде "по-голяма гъвкавост, универсалност, стандартизация и мащаб", казаха от JLR по време на своята презентация. Компанията не разкрива обаче материалите, от които ще бъде направена.
Автомобилите върху архитектурата MLA могат да се предлагат като леки хибриди, plug-in хибриди или изцяло електрически.
Платформата D8 ще бъде използвана с новите малки модели до финансовата 2024/25, след което автомобилите ще преминат към MLA. Преди това JLR ще актуализира платформата, наречена Premium Transverse Architecture (PTA), за нуждите на plug-in хибридите и 48-волтови меки хибридни модели. Първият модел, който ще я използва, ще бъде новият Range Rover Evoque, който се очаква да бъде пуснат в продажба през следващата година.
Подобренията на тази малка платформа ще намалят емисиите на CO2. JLR трябва да намали емисиите си на въглероден диоксид в Европа до 135 грама на километър CO2 до 2021 г. като част от целта на ЕС да намали досега емисиите в цялата индустрия до 95 грама/км. Показателят на JLR в момента е 178 г/км, съобщават от компанията.
Другите технологии, които ще се предлагат с новата напречна архитектура на двигателя, са видео технологията, която позволява на водача да вижда пътното платно директно в предната част на автомобила при шофиране по време на движение.
Jaguar Land Rover ще открие първия си завод за монтаж в континентална Европа през септември в Словакия. Той ще започне с пускането на на Land Rover Discovery, с капацитет 150 000 автомобила годишно. Производството на Defender може да бъде добавено по-късно, съобщават медиите, въпреки че JLR не потвърждава тази информация.
Компанията отчете миналия месец първата си тримесечна загуба от три години насам в резултат на Brexit и спада на търсенето на европейското дизелово гориво.