Новата стратегия на компанията – Reimagine, ще се фокусира върху клиентското изживяване
Jaguar Land Rover ще претвори бъдещето на модерния лукс чрез своите два луксозни британски бранда. Чрез новата си стратегия британската премиум компания ще се превърне в още по-гъвкав и устойчив производител на най-желаните луксозни автомобили и услуги в света, които да отговорят на изискванията дори на най-взискателните клиенти. Стратегията е предназначена да създаде нов показател за въздействие върху околната среда, обществото и общността на луксозния бизнес.
Тиери Болор, главен изпълнителен директор на Jaguar Land Rover, сподели: „Jaguar Land Rover са уникални брандове в световната автомобилна индустрия. Като част от Tata Group британската компания разполага с несравними модели, ненадминато разбиране за бъдещите луксозни нужди на своите клиенти, емоционално богат капитал, британски дух и ненадминат достъп до водещи световни играчи в областта на технологиите и устойчивостта. Използваме тези съставки днес, за да преосмислим бизнеса, двата бранда и утрешния опит на клиентите. Стратегията Reimagine ни позволява да подобрим и отпразнуваме тази уникалност, както никога досега. Заедно можем да проектираме още по-устойчиво и положително въздействие върху света около нас."
В основата на плана Reimagine ще бъде електрификацията на двата бранда Land Rover и Jaguar върху отделни архитектури с две ясни, уникални идентичности за всеки от тях.
При Land Rover автомобилът и водачът са обединени от приключенията. Като открива нови хоризонти, изправя се пред нови предизвикателства и не се задоволява с очакваното, Land Rover наистина помага на хората да стигнат отвъд границите на възможното. През следващите пет години Land Rover ще представи шест изцяло електрически модела и ще продължи да бъде световен лидер в сферата на луксозните SUV автомобили чрез трите си брандови линии - Range Rover, Discovery и Defender. Първият изцяло електрически вариант ще пристигне през 2024 година.
До средата на десетилетието Jaguar ще преживее един истински ренесанс, за да се преобразува в изцяло електрически луксозен бранд с изключително красиво ново портфолио от емоционално ангажиращи дизайни и новаторски технологии от следващо поколение. Jaguar ще съществува, за да направи живота необикновен, като създава изключително красиви автомобилни преживявания, които оставят клиентите му да се чувстват уникални и възнаградени. Въпреки че моделната гама ще бъде запазена, планираният фейслифт на Jaguar XJ няма да бъде част от нея, тъй като моделът реализира своя уникален потенциал.
Jaguar и Land Rover ще предлагат чиста електрическа мощност за всеки един модел до 2030 г. По това време, освен 100% от продажбите на Jaguar, се очаква и около 60% от продадените Land Rover автомобили да бъдат оборудвани с двигатели, които не отделят вредни емисии.
Целта на Jaguar Land Rover е да постигне нетни нулеви емисии на въглерод в цялата си верига на доставки, продукти и операции до 2039 г. Като част от тази амбиция, компанията също се подготвя за очакваното приемане на чиста мощност на горивните клетки в съответствие с узряването на водородна икономика. Разработката вече е в ход с прототипи, които пристигат в Обединеното кралство в рамките на следващите 12 месеца като част от дългосрочната инвестиционна програма.
Устойчивостта, която предоставя нов показател за въздействие върху околната среда и обществото в луксозния сектор, е от основно значение за успеха на Reimagine. Нов централизиран екип ще бъде упълномощен да надгражда и ускорява новаторските иновации в инженерството, производството, услугите и инвестициите в кръговата икономика.
Годишните ангажименти от около 2,5 млрд. британски лири ще включват инвестиции в технологии за електрификация и развитие на свързани услуги за подобряване на пътуването и преживяванията на клиентите, както и технологии, ориентирани към мобилните данни и тяхното прехвърляне.
Доказани услуги като гъвкавия абонаментен модел PIVOTAL (който е нараснал със 750% през финансовата година), както и създадената система от Jaguar Land Rover, InMotion, сега ще бъдат пуснати на други пазари след успешното им стартиране във Великобритания.
Reimagine ще спомогне на Jaguar Land Rover да установи нови референтни стандарти за качество и ефективност за луксозния сектор чрез оправомощаване, пренасочване и реорганизация.
От основно значение за това пътуване и за да се установят различни идентичности за двата бранда е новата архитектурна стратегия.
Land Rover ще използва новата Modular Longitudinal Architecture (MLA). Брандът ще произвежда електрифицирани двигатели с вътрешно горене (ICE) и изцяло електрически варианти. В допълнение, Land Rover ще използва и Electric Modular Architecture (EMA), която също ще поддържа усъвършенствани електрифицирани ICE двигатели.
Бъдещите модели Jaguar ще бъдат изградени само върху изцяло електрическа архитектура.
Стратегията Reimagine е създадена, за да осигури и опростяване. Чрез консолидирането на броя на платформите и моделите, които се произвеждат, компанията ще може да установи нови еталонни стандарти в ефективен мащаб и качество за луксозния сектор. Такъв подход ще помогне за рационализиране на снабдяването и за ускоряване на инвестициите в местните вериги за доставка.
От основна производствена перспектива това означава, че Jaguar Land Rover ще запази своите заводи на родния пазар в Обединеното кралство и по света. Освен че е производител на архитектурата MLA, Солихъл, Уест Мидландс ще бъде и домът на бъдещата усъвършенствана изцяло електрическа платформа на Jaguar.
Ключови партньори, включително синдикати, търговци и хора от веригата за доставки, ще продължат да играят жизненоважна част от разширената нова екосистема на Jaguar Land Rover и нейното пътуване към преосмисляне на бъдещето на съвременния лукс.
Както се вижда от последните финансови резултати, Jaguar Land Rover има силна основа, върху която да изгради устойчив бизнес за своите клиенти и техните общности, партньори, служители, акционери и околната среда.
Движещата сила на тази трансформация е наскоро стартиралата програма Refocus, която е създадена чрез консолидиране на съществуващи инициативи като Charge + с нови междуфункционални дейности.
Reimagine ще открие правилния мащаб на Jaguar Land Rover и ще реорганизира по много по-гъвкав начин операциите в компанията. Създаването на по-проста структура е с цел да се даде възможност на служителите да създават и доставят бързо и с ясна цел.
За да се ускори тази ефективност, компанията значително ще намали и рационализира своята непроизводствена инфраструктура във Великобритания. Гайдън ще се превърне в символа на това усилие - „реакторът“ на бизнеса - с изпълнителния екип и други управленски функции, които ще се преместят на едно място, за да подпомогнат безпроблемно сътрудничество и гъвкаво вземане на решения.
За да реализира визията си за модерна луксозна и уверена мобилност, компанията ще организира по-тясно сътрудничество и споделяне на знания с компаниите на Tata Group, за да подобри устойчивостта и да намали емисиите, както и да сподели най-добрите практики в лидерството в разработването на технологии, данни и софтуер от следващо поколение. Jaguar Land Rover е изцяло притежавано дъщерно дружество на Tata Motors, в което Tata Sons е най-големият акционер от 2008 г. насам.
Тиери Болор, главен изпълнителен директор на Jaguar Land Rover, сподели: „Имаме толкова много предпоставки за успех. Това е уникална възможност. Други трябва да разчитат единствено на външни партньорства и компромиси, но ние имаме вътрешен достъп до всичко, който ще ни позволи да тръгнем напред с увереност.“
Обединявайки всички тези съставки, Jaguar Land Rover е на път към двуцифрен марж и положителен паричен поток, с амбицията да постигне положителна парична нетна стойност до 2025 г.
В крайна сметка Jaguar Land Rover се стреми да бъде един от най-печелившите производители на лукс в света.
Чандракесаран, председател на Tata Sons, Tata Motors и Jaguar Land Rover Automotive plc, коментира: „Стратегията Reimagine извежда Jaguar Land Rover по значителен път на ускорение в хармония с визията и приоритетите за устойчивост на по-широката група Tata. Заедно ще помогнем на Jaguar да реализира потенциала си, а Land Rover да засили безкрайната си привлекателност и така компанията да се превърне в символ на истински отговорен бизнес за своите клиенти, общество и планета. "
В заключение Болор сподели: „Като човекоцентрирана компания, ние можем и ще се движим много по-бързо и с ясна цел не просто да преосмислим модерния лукс, но да го определим за две различни марки. Марки, които представят емоционално уникални дизайни, произведения на изкуството, които разполагат със свързани технологии и отговорни материали, които колективно определят нови стандарти в собствеността. Заедно създаваме представата за нов модерен лукс."