Бъдещето на V8 турбо двигателя е гарантирано, след като бе под въпрос заради Ford
Jaguar Land Rover (JLR) ще поеме производството на бензиновия AJ V8 в Улвърхемптън, след като Ford ще затвори своя завод в Бриджънд следващия месец.
Бъдещето на двигателя, който се използва широко - от Jaguar F-Type до Range Rover (и ще бъде използван в новия Land Rover Defender) - беше несигурно от миналото лято, когато Ford обяви закриването на съоръжението, където е произвеждан от 1996 г.
Сега става ясно, че JLR ще прехвърли производственото оборудване и вероятно част от работната сила от Уелс в Западен Мидландс при операция „лифт и смяна“.
Изявление на фирмата гласи: „Производството на собствените JLR V8 бензинови двигатели, правени преди това в Бриджънд, ще се премести в Центъра за производство на двигатели JLR, като допълнителните подробности ще бъдат потвърдени на по-късна дата.“
Ford казва, че производството в Бриджънд сега е фокусирано върху работа за „трети страни“ (JLR), като сглобяването на двигателите Ford Sigma и Dragon вече е прекратено. За Бриджънд се знае само, че произвежда AJ с по-висока скорост от необходимата, за да натрупа допълнителни доставки, докато серийната линия бъде преместена.
Източници предполагат, че AJ, вече в третото си поколение, ще продължи производството си от три до пет години. Времето вероятно ще съвпадне с въвеждането на EU7, неизбежно по-строга следваща стъпка от регламентите на Европейския съюз за емисиите.
В този момент се очаква JLR да заеме V8 на BMW като част от широкообхватна сделка за двигатели, тъй като търсенето на този тип двигатели намалява в Европа, но продължава да се развива в САЩ и Близкия изток.
Силното търсене на актуалния V8 на тези пазари е основен мотив за JLR да поеме производството му и да продължи да го сглобява.