Моделът се изправя в директна надпревара с BMW Серия 5, Audi A6 и Mercedes-Benz E-класа
От Jaguar заявиха, че новият седан XF е направил голям скок в комфорта, ниското тегло и разхода на гориво.
Британската марка на луксозни спортни автомобили представи вчера второто поколение на своя бестселър в Лондон.
XF се изправя в директна надпревара с BMW Серия 5, Audi A6 и Mercedes-Benz E- класа. Изцяло новият модел е построен върху алуминиева архитектура от Jaguar Land Rover. Платформата даде възможност Jaguar да намали теглото на седана със 190 кг, се казва в официално съобщение на автомобилния производител.
Новият XF е малко по-къс от сегашния модел, но междуосието е по-дълго с 51 мм, благодарение на което е увеличено вътрешното пространство. Седанът е водещ в своя клас, що се отнася до пространството на задната седалка, се казва в изявление на Jaguar
Седанът XF ще бъде от ключово значение за Jaguar, за да постигне своята цел - увеличаване на годишните продажби в световен мащаб над 200 000 единици до края на десетилетието в сравнение с продадените малко повече от 80 000 автомобила през миналата година.
XF получава нов 10-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система, както и конфигурируеми дигитални циферблати зад волана.
„Вярвам, че изцяло новият XF ще бъде най-добре изглеждащият автомобил в своя клас”, заяви главният дизайнер на Jaguar - Иън Калъм.
Седанът ще бъде пуснат в продажба в Европа през август, а в САЩ - през есента.
Малкият XE ще бъде първият модел, който ще използва новата олекотена платформа на JLR, която включва в себе си 75% алуминий, когато се появи на пазара в Европа през май. XE ще стартира в САЩ през следващата година.
Комби версиите на XE и XF също ще бъдат построени на тази основа. Jaguar ще използва алуминиевата платформа и за кросоувъра F-Pace, който ще се появи през следващата година.
Jaguar обяви, че ще оповести повече технически подробности за седана XF по време на публичния му дебют на автосалона в Ню Йорк на 1 април.
Jaguar продаде през миналата година 20 573 бройки от модела XF в Европа, или ръст от 1,3% , според компанията за изследване на пазара JATO Dynamics. Седанът се нареди на шеста позиция по продажби сред премиум производителите в Европа.
Продажбите на XF в САЩ през миналата година паднаха с 26% до 5880 и регистрират спад с 13% до 1347 единици през първите два месеца на тази година.
Новият XF ще се предлага с новия четирицилиндров 2,0-литров дизелов двигател от фамилията Ingenium на JLR с емисии на CO2 от 104 г на километър, развиващ 163 к.с. и с механична предавателна кутия.
В двигателната гама за Европа влизат още дизелов мотор със 180 к.с. и два двигателя от Ford – 3,0-литрови V-6 бензинови мотори, като единият от тях ще генерира 380 к.с. По-късно ще бъде добавен и 2,0-литров четирицилиндров турбо бензинов двигател. Трансмисията е механична шестстепенна или осемстепенна автоматична в зависимост от версията.