Новият шеф Тиери Болоре говори за бъдещото развитие на британската марка
Сега е решена бъдещата гама с изцяло електрически модели Jaguar и продължава работата по създаването на архитектурата, която ще бъде в основата на преоткритите модели на британската марка от 2025 г.
Шефът на Jaguar Land RoverТиери Болоре каза, че ще има „семейство“ от по-луксозни автомобили Jaguar, позиционирани там, където никой друг не седи на пазара, като част от плана Reimagine за JLR.
Болоре посочи позиционирането на гамата на Range Rover (като производител на уникални по размер и стилизирани автомобили, които са далеч над това, което може да се счита за неговите конвенционални конкуренти) като създава собствена зона, в която ще се позиционира Jaguar, и че марката няма да се стреми да има преки конкуренти като Porsche, Bentley или дори Aston Martin.
“Вижте Range Rover - каза Болоре. Това е задоволително по отношение на цените и нивата на печалба, но все още не сме достигнали тавана. Цената е изключителна и ние разполагаме с обемите. “
Range Rover е „уникален в позиционирането си“, каза Болоре, добавяйки, че подмарката SUV все още се продава в големи количества.
Той обясни, че планът за Jaguar е да създаде „отделни автомобили без припокриване“. Те ще бъдат „наистина модерни луксозни автомобили, които няма да са копие на нещо друго като стил или дизайн, върхът на технологиите и усъвършенстването, но не гледащи назад“.
Той продължи: „Подобно е при Range Rover. Наслаждаваме се на този тип позициониране за Range Rover; за Jaguar не търсим обем, но има място, където има повече от 2000 клиенти “.
Въпреки че Range Rover предоставя бизнес модела, който Jaguar следва, автомобилите му няма да бъдат SUV или кросоувъри, а уникално оформени, по-ниско разположени автомобили без преки конкуренти .
Болоре обясни, че главният креативен директор на JLR Гери Макговърн е организирал конкурс за дизайн в рамките на новосформирания дизайнерски екип на компанията, за да създаде вдъхновение за бъдещите автомобили Jaguar. Екипът е разделен на три и само за три месеца те създадоха дизайни и модели, които обикновено отнемаха 18 месеца. Болоре каза, че това е породило „невероятно творчество“ и че сега е решена насоката на дизайна и семейството модели за Jaguar.
„Пропорциите са от решаващо значение, за да получим това, което искаме от Jaguar“, каза Болоре. „Платформата е следствие от пропорциите, за които сме решили. Те са абсолютно по поръчка. "
За тази цел Jaguar сега търси изцяло електрическа архитектура, която е „лесно да се промени по размер, ако е необходимо“ и ще подкрепи своите планове за модели, но тепърва ще бъде решено дали да се създаде своя собствена или източник от трета страна.
„Постоянно и значително актуализиран“ I-Pace SUV ще бъде единственият Jaguar, който ще оцелее в новото поколение модели, очаквани от 2025 г., но ще бъде разглеждан отделно от автомобилите от новото поколение на компанията.
Всички останали модели на Jaguar ще продължат да се актуализират, но няма да бъдат заменени в края на живота им, а фабриката Castle Bromwich на компанията ще бъде преназначена, за да консолидира различни други JLR предприятия, осеяни около английските Midlands, които вече изпълняват същите задачи, като прототипи.
Обяснявайки защо Jaguar се нуждае от такова драматично преоткриване, Болоре каза, че е „увреден “. Той добави: „Автомобилите никога не са били толкова добри, колкото през 2021 г., но положителните страни на марката не се оценяват в сравнение с конкуренцията.
„Днес, когато слушаме клиенти, те виждат [Jaguar], като автомобил и тестват автомобил, но все още отиват да си купят Audi или BMW. Това е проблемът. Тогава хората купуват оригиналите. Трябва да получим позиционирането на Jaguar много по-различно, по-високо и по-оригинално. "
По отношение на решението да вземе електрическата подмяна XJ точно преди старта, Болоре каза, че това е „най-трудното решение в процеса“, но единственото общо нещо с бъдещето на Jaguar е, че е изцяло електрическо.