Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Jaguar XE P250 и Volvo S60 T5: Елитни седани от средния клас

20.03.2020 16:49

Тест на два първокласни автомобила за ценители на традиционните каросерии седан

Ако сте запазили добрия си вкус и се интересувате от класически седани, тук можете да узнаете защо Jaguar XE и Volvo S60 са добър избор – не само за индивидуалисти. 

Сега ви хванахме натясно – ясно е, че като ценител с изтънчен вкус се интересувате от елегантни седани, понеже сте убедени, че те доставят особен вид радост. Освен това предпочитате да се придържате към собственото си мнение, встрани от навалицата на общия поток; впрочем и ние чувстваме нещата точно така. Тук ви предлагаме Jaguar XE P250, който наскоро беше обновен, и Volvo S60 T5, чието ново поколение стартира миналото лято. Ако и вие сте им хвърлили око, с удоволствие ще ви помогнем да намерите решение, като се запознаете с нашите оценки. 

По тялото или свободно?

Първата видима особеност на новото Volvo е, че в сравнение с предшественика си е станало по-голямо. Това се дължи на факта, че автомобилът споделя една и съща платформа с моделната серия 90. И така най-после бива осигурен достоен за съвременен седан вътрешен простор – включително и на задните седалки. Досега S60 прилягаше на пътниците си по-скоро като ушит по тялото, новият е скроен по-свободно. Липсва само още малко широчина в раменете – и тогава бихте могли да пътешествате уютно и на втория ред. 

Jaguar предлага тази липсваща свобода в раменете, но все още следва тясно скроената пакетна философия от предишни времена. Запознатите с най-новата история на модела едва ли биха се учудили от това, защото плътно прилягащата каросерия е част от спортните черти в сърцевината на марката. Затова в ХЕ се чувствате като интегрирана съставна част на седана, което създава инстинктивно и директно отношение към автомобила. 

Тази компактност обаче е причина таванът да е малко по-близо до главите на пътуващите отзад, отколкото в модела на Volvo. А наподобяващата купе линия на покрива ограничава не само погледа назад, но може да бъде усетена и при качване. Така че тук задните места служат по-скоро за подслон, отколкото за резиденция. 

Ако говорим за пословичната първа класа, тук можете да й се наслаждавате само на предните седалки. Там след последната модернизация на модела XE е обзаведен по-гостоприемно, някои пластмасови части са заменени с по-качествени на вид. Разбира се, само по себе си това все още не е стимул за покупка, такава роля играят по-скоро впечатляващите кожени седалки, украсени с декоративни шевове. Гледате ги с удоволствие, погалвате ги с пръст и със съжаление установявате, че вече са почнали да пускат власинки. 

Играем си на откриватели

Бездруго в ХЕ човек е по-добре да се радва на цялостното впечатление, а не на детайлите. Най-вече в областта на багажника съветът ни е да се ограничите с общия поглед. Ако тук се опитате да проверите на пипане части от облицовката, можете без да искате, да ги демонтирате. А ако обичате да си играете на откривател, ще съзрете съвсем голи болтове. 

На това S60 противопоставя едно усещане за солидност, захранвано не от мита за шведската стомана, а просто от внимателната изработка. Дори двигателният отсек изглежда добре подреден. 

В стилистично отношение интериорът също е докоснат навсякъде от ръката на дизайнера, без да се набляга специално на визуалните ефекти. Отказът от бутони подобрява настроението на счетоводителите (по-евтино е да се купят екрани, отколкото приятно щракащи превключватели), но не и на потребителите. Те се измъчват с малки сензорни полета и още по-малки надписи към тях. От друга страна, феновете на Volvo биха могли да се утешат с факта, че управлението на функциите в модела на Jaguar дори още повече отклонява вниманието от онова, което става на пътя. 

Въобще факторът отвличане на вниманието в сферата на дигиталния контрол излиза на преден план толкова неприятно, понеже в XE човек по принцип с охота се посвещава на предпазливо шофиране и никак  не му харесва да бъде изтръгван от това състояние. 

Тук може да се излезе с контрааргумента, че все пак Jaguar противопоставя на опасността от разсейване редица услужливи асистенти, които, ако стане нужда, ще предотвратят нещо по-лошо. Но по темата за безопасността Jaguar изпреварва Volvo единствено с по-добри стойности за спирачния път. 

Британецът губи точки още в раздела за сигурност на пътя, понеже в упражнението за избягване на препятствие с висока скорост на полигона задницата му се оказва неочаквано неспокойна. Което, от друга страна, на обикновено шосе, тоест при значително по-ниско темпо, притежава автентична прелест – също и благодарение на своята щедра на обратна информация за пътя ходова част седанът с готовност се завърта в завоя и се усеща като окрилен, което носи точки за удоволствие на пътя. 

На шосе със завои остро реагиращата от средно положение кормилна уредба все още се възприема като забавна, но на магистрала – по-скоро като нервна. Друго основание за критика е, че въпреки адаптивните амортисьори окачването реагира доста неучтиво на неравностите по настилката. 

Като цяло във всички случаи Volvo вози своите пътници по-грижовно, тъй като не само абсорбира по-умело вълните по асфалта, но и е по-ефикасно изолиран от аеродинамичните шумове, а по желание може да предостави на седящите отзад микроклимат с четири отделни зони на регулиране. А в задръстване да спести на водача не само потеглянето и спирането, както прави Jaguar, но и въртенето на волана. Volvo пази по-ефикасно гърба на шофиращия със серийните си спортни седалки и при пристъпи на скука го забавлява с безкрайния репертоар на музикалните стрийминг услуги. Всичко това се трансформира в явно превъзходство по точки в раздела за комфорт. 

Редови, но с глас на боксер

На асортимента от дигитални звуци XE противопоставя ритмично експресивния саунд на своя аналогов четирицилиндров мотор – макар и редови, шумът му леко напомня за боксер. Това се отнася не само за грубоватите нотки, но и за едва доловимите вибрации при средни обороти. В същия дух при подаване на газ моторът реагира по-отчетливо в сравнение с уморено теглещия четирицилиндров агрегат на Volvo, който освен това при ускоряване на излизане от завой бива възпиран от трансмисията, създаваща впечатление за известна безпомощност. 

Независимо от това при пълна газ тя превключва предавките светкавично – затова S60 регистрира малко по-добро междинно ускоряване от XE, въпреки че е с 53 кг по-тежък. Последното вероятно има принос и за малко по-високия разход на Volvo и му носи леки негативи в раздела за екологичност. Независимо от това шведският модел отнася у дома победата в оценката за качества, без да срещне сериозна съпротива. 

Jaguar би могъл да промени резултата в частта за разходите. Действително тук британците са проявили повече щедрост, поемайки три- вместо двегодишна гаранция за продукта си, и подаряват на купувача първите три сервизни проверки, което задържа разходите за поддръжка на ниско равнище. А във варианта S моделът е дори по-евтин при първоначална покупка. 

Но пък Volvo S60 T5 е във версия R-Design и предлага по-високо ниво на оборудване – а това вероятно го прави и малко по-привлекателен за ценителите. 

Заключение

1. Volvo (417 точки)
С богатото си оборудване за безопасност и мултимедия, както и с по-добър комфорт, S60 си осигурява победата в теста. При спирането обаче показва слабости. 

2. Jaguar (399 точки)
XE импонира с чевръсто поведение на пътя, но не изпълнява обещанието за първокласен комфорт. Положителни моменти са тригодишната гаранция и трите безплатни сервизни прегледа. 

 

Текст: Маркус Петерс
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus