Със старомодната задница на S-Type е свършено – престолонаследникът прекъсва консервативната линия на своя предшественик и се провъзгласява за спортен и в същото време луксозен автомобил. XF е новият S-Type.
Обширно купе с четири врати
Дизайнът на каросерията е изведен от концепцията XF, която демонстрира силует, наподобяващ купе. За разлика от нея обаче, серийната версия е загубила част от агресивността на предницата си заради модифицираните светлини и преден капак. Дръжките на вратите са възприели класически форми, а разположените в предните калници „хриле” са получили нов профил. Изменения се забелязват и в задницата, която вече не стърчи така високо както в концептуалната студия. Благодарение на преустройството капакът на багажника сега разкрива по-голяма пролука, която улеснява товаренето на пространство от минимум 500 литра. Изисканият британец достига почти пет метра дължина, а междуосието му е зададено с два метра и деветдесет.
Два V6, два V8
Компановката на силовото предаване е по-скоро класическа – предноразположен двигател, задвижване на задните колела, а помежду им шестепенна автоматична трансмисия, предлагаща няколко режима на работа. Познатият ни 2,7-литров V6 битурбодизел (207 к. с., 435 Нм) е базов, бензиновият му колега е също V-образен „шестак”, но този път с работен обем от три литра (238 к. с., 293 Нм). За по-напредналите в шофирането и банкирането водачи се препоръчва 4,2-литровият агрегат, чиито изпълнения биха задоволили всички вкусове – с атмосферно пълнене той развива 298 к. с. и 411 Нм, а при наличието на механичен компресор се развихря до 416 к. с. и 560 Нм максимален въртящ момент.
Дизеловият вариант спринтира за 8,4 секунди от 0 до 100 км и е способен да развива темпо от 229 км/ч, а средният разход е 7,5 литра. Двата осемцилиндрови варианта са ограничени на 250 км/ч и за да достигнат 100 км/ч, се нуждаят от съответно 6,7 за по-слабия и 5,6 секунди за по-мощния.
Салонът на XF залага най-вече на ексклузивността, за което говорят не само изпипаните детайли на арматурното табло, но и възможността за избор между три нива на аудио обурудване например. Електрониката в автомобила е на ниво – тук има система за стабилност CBC, контрол на въртящия момент, адаптивен темпомат, камера за задно виждане, както и радарно наблюдение на сляпото петно. Информационно-медийният блок също покрива всички съвременни стандарти.
Можете да поръчате новия XF след началото на септември и в такъв влучай бихте го получили през пролетта на 2008 година. Поне до започването на автомобилния салон във Frankfurt обаче Jaguar ще запазят цената на модела в тайна.