Заради престижното си излъчване всеки от участниците в настоящия сравнителен тест е добре дошъл посетител на дневните барове по нашето Черноморие. Тестовото изпитание на auto motor und sport обаче ще се опита да проследи борбата между трите мечтани кабриолета на едно по-прагматично ниво.
Преработеният SL излиза на сцената с походка на преуспял денди, който само преди минути е извоювал безупречна победа над своя по-млад партньор в голфа. Неговите 316 к. с. надвишават мощността на предшестващия го петлитров V8, а благото, но плътно звучене на гласа му ни кара да забравим нотката напрежение във вокалите на неговия предтеча. Два различни свята обединява перфектната шумоизолация на сгъваемия твърд покрив, чието прибиране допуска в салона съвсем дискретно въздушно течение.
Jaguar с най-изтънчена акустика
Действително, в това свое проявление британският аристократ, който ще се хареса на по-авангардните натури, захвърля стереотипите на барока по отношение на своя дизайн, но явно няма намерение да се откаже от добродетелите на класическия кабриолет. До скорост от 160 км/ч под текстилното му "бомбе" цари пълно спокойствие, а след неговото сваляне пътниците биват обляни от свежест. По-отчетлив става и несравнимият басов оттенък на 4,2-литровия V8, който въпреки своите 298 к. с. и 411 Нм като че ли не дава всичко от себе си.
Неукротимият дух на Porsche
Доста по-безцеремонен е жребецът от Цуфенхаузен. 3,6-литровият боксер на Carrera обича силовите изпълнения и звучи толкова отчетливо, че разпознаването му едва ли би затруднило когото и да било. Самоуверен и жив, неговият имидж подхожда повече на младия „състезател”, приемащ екстремизма като необходима част от характера си. Разбира се, такъв човек за нищо на света не би се ровил в сухите таблици, разкриващи седем децибела повече шум, отколкото при SL (свален гюрук, 100 км/ч). За водача на 911 на преден план излиза чудесната водимост на кабриолета, неговата спонтанност и интензитет.
911 прави компромис с комфорта
Със своето относително ниско собствено тегло и превъзходни спринтьорски умения еластичното високооборотно Porsche е най-спортният роудстър в това сравнение. От неговата безкомпромисност обаче страда комфорта на пътниците – въпреки адаптивните амортисьори автомобилът реагира изнервено, щом попадне на по-груба пътна настилка, а кормилната му уредба търпи сътресения. 6-степенната механична трансмисия на 911 също не е на съвременно ниво.
SL 350 харчи най-малко
По-сполучлива е комбинацията на Mercedes от 7-степенен автоматик с преобразувател на въртящия момент и атмосферен двигател, който с лекота развърта до 7200 оборота. Конвенционалната стоманена ходова част на SL се справя прилично с досадни неравности и се държи неутрално в по-остри завои, заслуга за което има и специалната кормилна уредба. Разходът на SL 350 е най-нисък в този сравнителен тест, а този на Jaguar най-значителен. В същото време „англичанинът” е почти толкова добър що се отнася до комфорта на возене и динамичното управление – неговото адаптивно окачване наистина заслужава адмирации.
Jag с лош баланс на спирачките
За сметка на това водачът на XK ще трябва да се примири с нелогично меню на инфо-развлекателната система, нехармонично оформление на арматурното табло и липса на странична опора в седалките. Всъщност автомобилът, чието стандартно обзавеждане е повече от изчерпателно, е по-подходящ за неангажиращи във времето пътувания. Неприятна изненада за феновете на традиционната марка се оказват спирачките на Jaguar XK, които имат нужда от 145 метра за спиране от 100 км/ч върху настилка с различно ниво на сцепление.
Безспорен победител или въпрос на вкус?
Добре, че поне при Porsche все още се натъкваме на аналогови инструменти, които ни очароват с носталгичната си стилистика. За съжаление, всичко, което допринася за усещането за лукс в интериора на роудстъра от Цуфенхаузен, се заплаща допълнително. Списъкът с опционално обзавеждане на Mercedes също би внесъл смут у всеки нормален българин, но поне базовата му цена е една идея по-ниска от тази на конкуренцията.
Текст: Александър Блох, Теодор Новаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

1. Mercedes SL 350
Модифицираният SL продължава да бъде еталон сред луксозните кабриолети. Той умело съчетава спортни характеристики и високо ниво на комфорт. Основно преработеният му 6-цилиндров агрегат е пестелив и динамичен.

2. Porsche 911 Carrera Cabrio
Porsche запазва класическите си добродетели - превъзходна водимост, отлични спирачки и мераклийски боксерен двигател. Бъдещите му собственици обаче трябва да са готови за компромис по отношение на комфорта.

3. Jaguar XK 4.2 V8 Cabrio
Силните страни на XK са страхотната акустика, високият комфорт и отличните гаранционни условия. Негови недостатъци от друга страна се оказват лошите спирачки, нелогичното обслужване на уредите и високият разход на гориво.
Технически данни
1. Mercedes SL 350 | 2. Porsche 911 Carrera Cabrio | 3. Jaguar XK 4.2 V8 Cabrio | |
---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- |
Мощност | 232 кВт (316 к. с.) | 239 кВт (325 к. с.) | 219 кВт (298 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,7 сек | 5,1 сек | 6,9 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
39 м | 36 м | 38,5 м |
Максимална скорост | 250 км/ч | 285 км/ч | 250 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
12,4 л/100 км | 13,4 л/100 км | 14,7 л/100 км |
Базова цена | --- | --- | --- |
Mercedes-Benz
izbiram Mercedesa. Neznam kvo e mnenieto na drugite, no az sum imal shtastieto da pokaram malko tochno tazi posledna versia na SL i to tochno SL350 na test drive v Germania i tova e nai-strahotnoto useshtane koeto sum izpitval pri shofirane. Neveroiaten avtomobil. Drugite sushto sa strahotni, no za tolkova mnogo pari Porsche moje da dadat poveche v interiora. Bie na evtino