Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Je suis Kadjar

14.05.2019 23:52

При фейслифта Renault Kadjar се e сдобил с нов бензинов агрегат, но не се отказва от дизелите

Твърди се, че първият автомобил в Персия (днешен Иран) е внесен от тогавашния крал Мозафад ад бин Шах Каджар през 1907 г. и той е… Renault. Интересно е съвпадението с факта, че Renault Kadjar е базиран на Nissan Qashqai, а кашкаите са пустинно племе, пребиваващо в същата държава от столетия.

За разлика от близките от географска гледна точка имена продаваните в Европа Nissan Qashqai и Renault Kadjar нямат географско производствено родство. „Японският“ модел се произвежда в Англия, а „френският“ – в Испания. И двата автомобила обаче си приличат по нещо – продават се изключително добре. Още с предишното поколение на Qashqai Nissan разпозна и дори ускори тенденциите в потребителските нагласи и се понесе на SUV вълната, преди още тя да е набрала сила. С появата си през 2015 г. Kadjar вече може да черпи с пълни шепи от успеха на японския модел, споделяйки с него новата обща платформа CMF-CD, задвижването и ходовата част.

Четири години след дебюта си Kadjar навлиза в своята Phase2, както от компанията обичат да наричат обновлението по средата на моделния живот. В резултат от фейслифта моделът се е сдобил с хромирани апликации по предната решетка, повече хром и различна конфигурация. Предните светлини могат да бъдат с LED елементи, а графиката на дневните приема новия „светлинен подпис“ с форма на буквата С. LED елементи присъстват и в задните светлини, които са придобили по-пластична форма и създават повече триобемен ефект от досегашните.

Промени могат да бъдат открити и в интериора. Централната конзола е получила нов 7-инчов сензорен екран като изобразяващо и свързващо звено с инфо-развлекателната система R-LINK 2, а панелът за управление на климатичните функции е придобил нова конфигурация с по-удобен контрол с помощта на въртящи се регулатори. Ако добре познава предишното поколение, човек ще забележи множество малки детайли, които са придобили по-рафиниран или поне по-различен вид. Важен елемент, свързан с комфорта, е фактът, че седалките са изградени от два типа пяна, поставени в зависимост от функциите – по-мека в зоните, поемащи тялото, и по-твърда в тези, които имат грижа да го придържат стабилно в завои. Към нивата на оборудване се добавя ново, най-високо, наречено Black Edition, в което тапицериите на седалките включват алкантара.

Нови двигатели

Във времената на все по-увеличено търсене на бензинови модели Renault също предлага своята алтернатива. Най-голямата новост при Kadjar е именно в зоната на задвижването и представлява бензинов турбоагрегат с 1,3-литров работен обем. Той има две нива на мощност от съответно 140 и 160 к.с. и по този начин заменя досегашните 1,2- и 1,6-литрови мотори.

Създадената заедно с Daimler машина е една от най-високотехнологичните на пазара. Благодарение на ефективния турбокомпресор, достигащ 280 000 об./мин, се постига налягане на пълнене до 2,6 бара (абсолютно) и голяма мощност, но едновременно с това и бърза реакция и ранно достигане на максимален въртящ момент. Към това се добавят централно разположени инжектори, специално цилиндрово покритие с огледален хонинг, първи и трети основни лагери с полимерно покритие, контрол на детонациите с помощта на датчици, гъвкав термомениджмънт, интегрирани изпускателни колектори, степен на сгъстяване 10,5:1 и до 250 бара налягане на впръскване, както и водно охлаждане на турбината, което продължава да работи и след изключване на двигателя. Благодарение на всичко това въртящият момент от съответно 240 и 270 Нм се постига при приемливите 1600/1800 об./мин.

Тези сухи числа в реалността се изразяват в съвсем прилични за компактен SUV модел динамични качества. И в двата случая Kadjar не изпитва дефицит от сили за задвижването, създавайки приятни емоции особено когато е оборудван със седемстепенна трансмисия с два съединителя. При нормално шофиране изразходва извън града около 7,5 л, при доста леко боравене с газта може да падне до около 6,5 л, но в града едва ли може да се очакват ниски стойности. В това отношение тази версия не може да се мери с дизеловите агрегати. От Renault не залитат в посоката на Toyota и предлагат за Kadjar променения 1,5-литров агрегат със самовъзпламеняване (вече със стоманени бутала и 115 к.с.) и нов 1,8-литров, също със стоманени бутала, с мощност 150 к.с. – и двата оборудвани с SCR система. Когато е с двойно предаване, по-големият дизел е и най-препоръчваният вариант за френския модел. Всички агрегати отговарят на стандарта Euro 6d-Temp.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Kadjar продължава да бъде балансиран и стилен автомобил, а новият високотехнологичен мотор, разработен с Daimler, е сред най-добрите подобни агрегати. Най-препоръчителен избор за модела обаче е комбинацията от дизеловия агрегат със 150 к.с. и двойно предаване.

Текст: Георги Колев

Коментари
comments powered by Disqus